accu vervangen..

bbbasterd

Die hard MF'er
4 jun 2007
525
0
alkmaar
Middag!

Ik wil mijn accu vervangen, echter vraag ik me af hoe ik
dat zadel loskrijg... Accu zit toch onder het zadel?

Heb een Honda Fireblade uit 98...

Alvast bedankt voor de info.

Bas
 
Ok, bedankt. Maar weet je dat zeker?

Ik heb weleens gehoord dat je het zadel moet verwijderen bij een blade...

Ik weet niet wat voor motor jij hebt, dat het daar misschien wel bij moet?

Hele subframe lijkt me wat overdreven voor een accu vervangen...

Maarja... als het zo is...
 
onzin... gewoon je zadel lichten en daar zit ie vlak onder...

zadel zit aan de achterkant vast met 2 inbusboutjes, ff de hoekje van het zadel omvouwen en dan losdraaien (is best kut gedaan, snap niet wat de redenatie drachter was :? )

dan kan je het zadel er zo afwippen en zie je gelijk je accu zitten.

succes...
 
Yup, zadel zit aan de achterkant vastgebout. Dus even de randjes omhoog houden en even met een dopsleutel (10 dacht ik) even de boutjes eraf halen en het zadel eruit wippen. Aan de voorkant zit een lipje. Dus gewoon de achterkant omhoog halen.
 
Nou, het is gelukt, echter zaten er naast de grote + en - kabel 2 andere
draadjes aangesloten, echter heb ik met mijn stomme kop niet gekeken op
welke pool ze zaten... ik dacht eentje op de + en eentje op de -, echter werkt mijn
electrische start niet... althans, hij werkt wel, alleen de motor slaat niet aan...

Als ik hem aanduw start hij wel...

Kan het zijn dat 1 van die draadjes verkeerd zit? Dat ze bv allebei op de + moeten?

Ja, ik vraag het voor de zekerheid, dat ik niet zodirect met een doorgebrand iets zit zegmaar...

Alvast weer bedankt voor de info.

Bas
 
Nou, het is gelukt, echter zaten er naast de grote + en - kabel 2 andere
draadjes aangesloten, echter heb ik met mijn stomme kop niet gekeken op
welke pool ze zaten... ik dacht eentje op de + en eentje op de -, echter werkt mijn
electrische start niet... althans, hij werkt wel, alleen de motor slaat niet aan...

Als ik hem aanduw start hij wel...

Kan het zijn dat 1 van die draadjes verkeerd zit? Dat ze bv allebei op de + moeten?

Ja, ik vraag het voor de zekerheid, dat ik niet zodirect met een doorgebrand iets zit zegmaar...

Alvast weer bedankt voor de info.

Bas

hoor je de startmotor tikken? of doet die helemaal niks (dan is het waarsch. een zekeringetje (30A ofzo)

anders misschien een zekeringen van de draadjes (langs de draad gaan en kijken of je een zekering tegenkomt). Zat er ook geen rode/zwarte tape om een van de draden?
 
Nou, het is gelukt, echter zaten er naast de grote + en - kabel 2 andere
draadjes aangesloten, echter heb ik met mijn stomme kop niet gekeken op
welke pool ze zaten... ik dacht eentje op de + en eentje op de -, echter werkt mijn
electrische start niet... althans, hij werkt wel, alleen de motor slaat niet aan...

Als ik hem aanduw start hij wel...

Kan het zijn dat 1 van die draadjes verkeerd zit? Dat ze bv allebei op de + moeten?

Ja, ik vraag het voor de zekerheid, dat ik niet zodirect met een doorgebrand iets zit zegmaar...

Alvast weer bedankt voor de info.

Bas

Die andere draadjes moeten voor een accessoire zijn, de motor zelf heeft alleen de grote min en de grote pluskabel nodig.
 
hoor je de startmotor tikken? of doet die helemaal niks (dan is het waarsch. een zekeringetje (30A ofzo)

anders misschien een zekeringen van de draadjes (langs de draad gaan en kijken of je een zekering tegenkomt). Zat er ook geen rode/zwarte tape om een van de draden?

Ja, alles doet het gewoon, dus hij maakt gewoon het startgeluid, alleen hij slaat niet aan... Het vage vind ik dat ik hem wel kan aanlopen... Verder helemaal geen rare dingen, alleen dus dat hij niet aanslaat met electrisch starten...

Wat ken dat toch zijn?
 
startmotor doet 1 ding, zorgen dat je je motor niet aan hoeft te rennen

je startmotor draaid, maar motor slaat niet aan
als je aanduwt, start de motor wel

motorisch is er dus niks mis
check 1, staat je jiffy/standaard uit ?
zet de motor in zn vrij, en klap de standaard in, probeer dan nog eens
misschien heb je startbeveiliging

kan ook zijn dat inmiddels je accuspanning te laag is, dus netaan genoeg stroom om je startmotor rond te draaien, te weinig stroom voor goede vonken

maar ik zit in de hoek te denken dat jij een startblokkering hebt als accesoire, en dat je hiervan het draadje niet goed op de accu hebt aangesloten of dat hier de zekering van door is

succes!
 
startmotor doet 1 ding, zorgen dat je je motor niet aan hoeft te rennen

je startmotor draaid, maar motor slaat niet aan
als je aanduwt, start de motor wel

motorisch is er dus niks mis
check 1, staat je jiffy/standaard uit ?
zet de motor in zn vrij, en klap de standaard in, probeer dan nog eens
misschien heb je startbeveiliging

kan ook zijn dat inmiddels je accuspanning te laag is, dus netaan genoeg stroom om je startmotor rond te draaien, te weinig stroom voor goede vonken

maar ik zit in de hoek te denken dat jij een startblokkering hebt als accesoire, en dat je hiervan het draadje niet goed op de accu hebt aangesloten of dat hier de zekering van door is

succes!

Ok thanks.

Alleen met een startblokkering zou je hem toch ook niet aan moeten kunnen rennen?
Standaard is overigens in...
 
Terug
Bovenaan Onderaan