accu vervangen..

bbbasterd

Die hard MF'er
4 jun 2007
525
0
alkmaar
Middag!

Ik wil mijn accu vervangen, echter vraag ik me af hoe ik
dat zadel loskrijg... Accu zit toch onder het zadel?

Heb een Honda Fireblade uit 98...

Alvast bedankt voor de info.

Bas
 
Misschien een stomme vraag hoor, maar weet je zeker dat je er een volle accu in heb gezet?

Ja,

Accu vandaag nieuw gekocht, was "droog geladen" kon dus niet starten (startmotor draaide wel, maar motor sloeg dus niet aan) en heb hem toen aangeduwd en een stuk mee gereden. Toen ik terugkwam en hem weer uitzette en vervolgens weer startte sloeg de motor nog steeds niet aan. Accu is gewoon goed, laat goed op.

Het lijkt inderdaad iets van startblokkering... Alles doet het, alleen de motor slaat niet aan. Wat ik wel vaag vind, is dat ik hem wel kan aanduwen...

Lijkt me met startblokkering dat je hem ook niet aan kunt duwen?
Of kan dat wel...
 
Nee, een reguliere startblokkering knijpt namelijk je brandstoftoevoer af (door de brandstofpomp). Er zijn volgens mij ook modellen die er voor zorgen dat er geen vonk komt.

Maakt de motor een 'normaal' geluid als je hem start of klinkt de accu wat zwakjes?
 
Nee, een reguliere startblokkering knijpt namelijk je brandstoftoevoer af (door de brandstofpomp). Er zijn volgens mij ook modellen die er voor zorgen dat er geen vonk komt.

Maakt de motor een 'normaal' geluid als je hem start of klinkt de accu wat zwakjes?

Nee, accu klinkt niet zwak, is gewoon goed.

Pica,

Ik kom net me bed uit en ga zo effe kijken waar die draadjes heen gaan...

Waar zit overigens de starblokkering? Zit dat ergens bij de klokken?

En weet iemand waar de zekeringen zitten?

thx.
 
Nee, accu klinkt niet zwak, is gewoon goed.

Pica,

Ik kom net me bed uit en ga zo effe kijken waar die draadjes heen gaan...

Waar zit overigens de starblokkering? Zit dat ergens bij de klokken?

En weet iemand waar de zekeringen zitten?

thx.
Misschien even je on/off switch ( die Rooie knop) omzetten en dan weer trg.
 
zit er een alarm op.
zoja dan zijn die losse draden vast daarvan.
draden voor accessiores zitten meestal, vanaf fabriek, niet met een oogje aan de kabel op de accupolen..
 
Laatst bewerkt:
Mag ik suggereren dat je de motor de volgende keer wegbrengt ;)

En een tip, mocht je zelf nog eens gaan sleutelen, pak de fotocamera er bij en maak foto's voordat je iets los haalt. Zo kun je altijd terug kijken hoe het heeft gezeten. Lijkt misschien onzin, maar het kost niets (bij een digicam natuurlijk) en het kan een hoop ellende schelen zoals je nu merkt.
 
Mag ik suggereren dat je de motor de volgende keer wegbrengt ;)

En een tip, mocht je zelf nog eens gaan sleutelen, pak de fotocamera er bij en maak foto's voordat je iets los haalt. Zo kun je altijd terug kijken hoe het heeft gezeten. Lijkt misschien onzin, maar het kost niets (bij een digicam natuurlijk) en het kan een hoop ellende schelen zoals je nu merkt.

Kom je nu mee.. :+
 
startmotor doet 1 ding, zorgen dat je je motor niet aan hoeft te rennen

je startmotor draaid, maar motor slaat niet aan
als je aanduwt, start de motor wel

motorisch is er dus niks mis
check 1, staat je jiffy/standaard uit ?
zet de motor in zn vrij, en klap de standaard in, probeer dan nog eens
misschien heb je startbeveiliging

kan ook zijn dat inmiddels je accuspanning te laag is, dus netaan genoeg stroom om je startmotor rond te draaien, te weinig stroom voor goede vonken

maar ik zit in de hoek te denken dat jij een startblokkering hebt als accesoire, en dat je hiervan het draadje niet goed op de accu hebt aangesloten of dat hier de zekering van door is

succes!


Bij mijn Blade doet ie bij het starten helemaal niets als de jiffy of rode knop uit staat.
Eerder een zekering denk ik. Bij startblokkering zou die toch ook niet starten als je em aanduwt?
 
HIJ DOET HET!!!

Even de dodemansknop paar keer uit en aan en startte in 1 x!

Tis toch wat... Had ik dus toch al die draadjes goed aangesloten!!

In ieder geval allemaal bedankt voor de info, ik ben er weer wat
wijzer van geworden!

Latur.
 
Mooi he. Zoiets kleins. Ben benieuwd als je hem weggebracht had, wat een dealer wel niet vervangen had en hoe hoog de rekening zou zijn geweest :o

Waarmee ik niet impliceer dat alle dealers je een poot uit willen draaien hoor.

Anyway, goed dat het opgelost is :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan