kleinedikken
Rookie
Ik heb een Dragstar xvs1100 van 2003.
Als ik na twee weken stilstand wil starten, hoor ik relais klapperen maar de startmotor draait niet. Na enig opladen lukt dat wel. Bij het opladen van de "lege" batterij aan een lader, stijgt de spanning snel naar 14-15V bij een laadstroom van nog geen ampere. Ik neem dus aan dat de batterij zijn beste tijd gehad heeft.
Vanuit mijn ervaring uit mijn jonge jaren weet ik dat alle huismiddeltjes pleisters op een houten been zijn en alleen gaten in je kleren opleveren.
Dus een nieuwe gekocht. Probleem opgelost.
Ik schrok wel nogal van de prijs. Ik weet dat motoraccu's onevenredig duur zijn in vergelijking met autoaccu's, maar 172Eu vind ik toch wel erg overdreven.
Dat is het dubbele van een accu van een doorsnee motorfiets.
Weet iemand de reden daarvan?
Groetjes,
KD
Als ik na twee weken stilstand wil starten, hoor ik relais klapperen maar de startmotor draait niet. Na enig opladen lukt dat wel. Bij het opladen van de "lege" batterij aan een lader, stijgt de spanning snel naar 14-15V bij een laadstroom van nog geen ampere. Ik neem dus aan dat de batterij zijn beste tijd gehad heeft.
Vanuit mijn ervaring uit mijn jonge jaren weet ik dat alle huismiddeltjes pleisters op een houten been zijn en alleen gaten in je kleren opleveren.
Dus een nieuwe gekocht. Probleem opgelost.
Ik schrok wel nogal van de prijs. Ik weet dat motoraccu's onevenredig duur zijn in vergelijking met autoaccu's, maar 172Eu vind ik toch wel erg overdreven.
Dat is het dubbele van een accu van een doorsnee motorfiets.
Weet iemand de reden daarvan?
Groetjes,
KD