accu waarom zo duur?

kleinedikken

Rookie
18 jun 2009
7
0
Brugge
Ik heb een Dragstar xvs1100 van 2003.

Als ik na twee weken stilstand wil starten, hoor ik relais klapperen maar de startmotor draait niet. Na enig opladen lukt dat wel. Bij het opladen van de "lege" batterij aan een lader, stijgt de spanning snel naar 14-15V bij een laadstroom van nog geen ampere. Ik neem dus aan dat de batterij zijn beste tijd gehad heeft.

Vanuit mijn ervaring uit mijn jonge jaren weet ik dat alle huismiddeltjes pleisters op een houten been zijn en alleen gaten in je kleren opleveren.

Dus een nieuwe gekocht. Probleem opgelost.
Ik schrok wel nogal van de prijs. Ik weet dat motoraccu's onevenredig duur zijn in vergelijking met autoaccu's, maar 172Eu vind ik toch wel erg overdreven.
Dat is het dubbele van een accu van een doorsnee motorfiets.
Weet iemand de reden daarvan?
Groetjes,
KD
 
Je bent opgelicht? Er zit een gouden omhulsel omheen? Accu kun je overal halen voor rond de 70 Euro. Heb je hem erin laten zetten door 2 man (uurloon)
 
dis is idd abnormaal duur!

en dat je een 1100 hebt maakt nog niet eens zoveel uit.. waarschijnlijk krijg jij een lulverhaal te horen van: jah zware motor dus dure accu.. dat is bullshit.


motoraccu's zijn over het algemeen wat duurder omdat ze netjuist een stuk kleiner zijn dan een autoaccu, maar wel ongeveer hetzelfde vermogen moeten leveren.. meer techniek in minder ruimte dus. maar dat kost lang geen 172 euro voor een losse accu, hooguit 125, en dan heb je al een hele beste (Vulcan 1900 enzo)

als ie er ook voor je is ingezet en deze prijs inclusief montage is zou het misschien kunnen, maar is het alsnog duur..
 
Voor zover ik gevonden kan krijgen hoort er een YT14B-B4/BBS in een Wildstar .... á €99,-

@ http://www.huybersmotoren.nl/accu_voordeel.aspx (HIERO) zijn ze meestal redelijk goedkoop :+

Alleen heeft TS daar nú helemaal niets meer aan .... 't had 'm toch 3 tankbeurten bespaart, ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
Da's knap aan de prijs ja. Okee, het is een onderhoudsvije accu, die zijn al wel een stuk duurder dan de natte variant.

Saito, 82 euro http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=70028142&dummy=0

Yuasa, 132 euro http://br-custom.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=162_416_530_532&products_id=43092
Grappig, die yuasa accu's gebruiken we ook in beveiliging-systemen in allerlei soorten en maten.

Zal maar niet zeggen wat ze inkoop kosten.
 
verstandig midnight :) ik vind alles tegenwoordig duur wat met auto's en motors te maken heeft.. Heb in die branche gewerkt :)
 
Mjah ... Inkoopprijzen moet je bij een dealer/werkplaats al helemaal niet naar kijken. Standaard regel is geloof "inkoop X 2 + 10%". Volledig terecht overigens omdat de opslag/vaste lasten + het personeel óók betaald wil/moet worden.

Webshops hebben dit al minder omdat ze gewoon dozen schuiven vanuit de groothandel/importeur en dit eigenlijk gewoon kunnen vanuit een kamertje 3 hoog/achter.

Dat je als klant bij een webshop wat langer op je spullen moet wachten is in sommige gevallen niet écht gemakkelijk omdat je daardoor dus gewoon zélf "lam" bent (je kunt niet rijden).....

Vergelijk met inkoopprijzen/webshop prijzen/dealer prijzen loopt dus volledig mank, IMHO.
 
69,50 ex verzenden
http://www.louis.de/_201ba396c0fc22f129f53ff56b73da259f/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=215&wgr=541&origin=bikedb&typ_id=VP16&list_total=2&anzeige=0&artnr_gr=10036840 (72,95 <span style="font-size: 10px">ex verzenden bij louis.de</span>)
http://www.google.nl/search?sourceid=ie7&q=online+YT14B-BS&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW&redir_esc=&ei=90BsTNS9FceoOMXN-JYB (google)
 
Bedankt voor jullie antwoord. Ik woon in West-Vlaanderen en heb bij meerdere gerenommeerde motorzaken navraag gedaan. de prijs schommelde overal rond de 170 Eu.
Het zijn toch niet allemaal oplichters?

Ik weet niet, als ik op een of andere internetsite nieuwe producten zie aan de helft van de normale prijs gaat er een alarmlampje branden.

Er is al heel lang een markt in vervangmaterialen, Mindere kwaliteit, maar heel aantrekkelijke prijs. Maar tegenwoordig circuleert er ook echt namaakspul rond. Dus vervangingsonderdelen die niet doen wat ze moeten, of niet passen.
Ik ben er een beetje wantrouwend tegenover.


Blijft natuurlijk de vraag waarom in dezelfde motorzaak een originele accu voor een Yamaha dubbel zoveel kost als een originele accu voor een gelijkaardige Honda.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe altijd maten opmeten, minimaal de gevraagde ampere's notoren, de plek van de + en - pool noteren, en dan op zoek bij www.louis.de bij voorkeur Saito, voor mij nooit weer een varta, en met een beetje mazzel kom je bij louis bij restposten wat tegen.
Ik koop in daar juist niet op het moment dat ik ze nodig ben, gewoon in voorraad.
 
Het komt bij velen altijd te laat......
Maar als je eerst gaat 'sjoppen' dan kom je goedkopere zaken tegen.

( ok het is geen Brugge.... ter info..)
Voor regio Rotterdam--> http://www.accuservicejongeneel.nl/ (Jongeneel auto electric..)
Ik heb hier al meerdere accu's aangeschaft.
Accu bij dealer €100/140......hier €60/80
Accu voor mijn Brikkie kostte me €40.... :P
 
Laatst bewerkt:
da's een hoop geld ja

Odessey PC585 12V14Ah € 110,00 moto.nl

ben er erg blij mee, trekt m'n XLH uit '81 prima aan
 
Duur en goed

http://www.gmanindustries.com/ (Motorcycle Performance, EFI Controllers, Intake, Exhaust GMan Industries - GMan Industries, LTD.)
 
Het zijn toch niet allemaal oplichters?
Het gene is dat dealers nog een stuk meer kosten hebben dan de gemiddelde webshop.
Zo als Wimmel al zei.

Dealers hebben een groter (duurder) pand, meer medewerkers etc. etc. Dat brengt allemaal kosten met zich mee.
Dus dan zullen ze de prijzen van de goederen en diensten die ze verkopen ook hoger moeten zetten om die kosten alsnog te kunnen dekken.
 
Ik heb een Dragstar xvs1100 van 2003.

Als ik na twee weken stilstand wil starten, hoor ik relais klapperen maar de startmotor draait niet. Na enig opladen lukt dat wel. Bij het opladen van de "lege" batterij aan een lader, stijgt de spanning snel naar 14-15V bij een laadstroom van nog geen ampere. Ik neem dus aan dat de batterij zijn beste tijd gehad heeft.

Vanuit mijn ervaring uit mijn jonge jaren weet ik dat alle huismiddeltjes pleisters op een houten been zijn en alleen gaten in je kleren opleveren.

Dus een nieuwe gekocht. Probleem opgelost.
Ik schrok wel nogal van de prijs. Ik weet dat motoraccu's onevenredig duur zijn in vergelijking met autoaccu's, maar 172Eu vind ik toch wel erg overdreven.
Dat is het dubbele van een accu van een doorsnee motorfiets.
Weet iemand de reden daarvan?
Groetjes,
KD

Heb je zeker een GELaccu gekocht die zijn in verhouding tot de gewone idd wel een stukkie duurder.
 
Bedankt voor jullie antwoord. Ik woon in West-Vlaanderen en heb bij meerdere gerenommeerde motorzaken navraag gedaan. de prijs schommelde overal rond de 170 Eu.
Het zijn toch niet allemaal oplichters?

Ik weet niet, als ik op een of andere internetsite nieuwe producten zie aan de helft van de normale prijs gaat er een alarmlampje branden.

Er is al heel lang een markt in vervangmaterialen, Mindere kwaliteit, maar heel aantrekkelijke prijs. Maar tegenwoordig circuleert er ook echt namaakspul rond. Dus vervangingsonderdelen die niet doen wat ze moeten, of niet passen.
Ik ben er een beetje wantrouwend tegenover.


Blijft natuurlijk de vraag waarom in dezelfde motorzaak een originele accu voor een Yamaha dubbel zoveel kost als een originele accu voor een gelijkaardige Honda.

Het zijn allemaal oplichters/mensen die graag zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld willen verdienen. U laat zich bij uw oor nemen. Koop een accu met de juiste specs via www, sluit die aan en u bespaart zich behoorlijk wat geld. Als u de alarmargumentatie van dergelijke dealers graag wilt geloven dan moet u dat doen, maar waar is het niet.
 
Grappig, die yuasa accu's gebruiken we ook in beveiliging-systemen in allerlei soorten en maten.

Zal maar niet zeggen wat ze inkoop kosten.

Dat geldt voor een heleboel spullen.

Onlangs een Varta accu besteld YTX20L-20 BS (onderhoudsvrij) . Niet te krijgen, nota bene bij een varta dealer. Wel is een Landport accu aanbevolen met hetzelfde nr. en dezelfde eigenschappen. Voor een lager bedrag. Was over de € 100,= , voor de redelijk flinke accu kwijt maar bij lange na geen € 170,=.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan