Accu warm?

Arielaxed_NL

Die hard MF'er
4 jul 2006
557
48
Sneek
Hallo technische mf vrienden,

Ik heb even een vraagje, mijn accu van mijn Honda cbr 600f3 word enorm warm. Ik dacht in de eerste instantie dat het aan de accu lag, dus die heb ik inmiddels vervangen. Maar hij blijft nog steeds erg warm worden. Nu heb ik hier de volgende vragen over:

Kan ik er nu nog mee rijden? of is dit gevaarlijk?
Wat zou er stuk kunnnen zijn? het lijkt me namelijk niet normaal dat een accu zo warm wordt.

Alvast erg bedankt!
 
Klinkt heel erg naar een defecte spanning regelaar waardoor de laad spanning te hoog is.
Meet de spanning eens bij een draaiende motor met een toerental hoger dan stationair.
De spanning mag niet boven de 14 volt uitkomen.
 
Zie bovenstaande.

En een warme accu is op zich niet vreemd hoor. Hangt er een beetje vanaf wat je er net mee gedaan hebt en op welke plek deze gemonteerd is.

Nalopon van mogelijke problemen kan nooit kwaad en gaat je centen en gekloot besparen.
 
Zie bovenstaande.

En een warme accu is op zich niet vreemd hoor. Hangt er een beetje vanaf wat je er net mee gedaan hebt en op welke plek deze gemonteerd is.

Nalopon van mogelijke problemen kan nooit kwaad en gaat je centen en gekloot besparen.

De acuu is achter gemonteerd.. Wat bedoel je precies met Nalopon??
 
spanning meten , beste is een voltmeter plaatsen zodat je snel kunt zien of de accu word overladen door de generator doordat de thyristoren van de spanningsregelaar defekt zijn geraakt en overladen word aangezien de diodebrug intact is gebleven . Met zo`n voltmeter kun je snel zien of je de 15 Volt aanwijzing ziet dan is het foute boel. Bij conrad.nl voor 24,95 euro heb je een heel mooi metertje om in te bouwen. (52mm rond)

852819_BB_02_FB.EPS.jpg


met zo`n meter kun je dus zien of de accu overladen word , goed aanwijst of niet geladen word waardoor de spanning op de accu klemmen terug loopt.

Meter aansluiten op de schakelde plus uiteraard, bij je zekeringendoos bv.

er zijn nog meer types natuurlijk hier bv een digitale hoef je niet te boren kan je erop plakken.

dietz_26030.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ghô .... gebeurt bijna nooit bij een Honda :+

Heb je nu niks meer aan.... maar Honda's staan er helaas om bekend dat de spanningsregelaar het wil begeven. Simpele modificatie lost dit probleem op: verplaatsen naar een andere lokatie die beter in de rijwind zit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan