Accu... welke?

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.258
2
Gisteren kreeg ik mijn Kawa Vulcan niet meer aan de praat. Mijn vermoeden: accu kaduuk. Nou wil ik deze dus vervangen. Weet iemand welke merk en type accu ik het beste kan gebruiken en bij welke accu-boer ik deze het beste kan halen? (Liefst omgeving Brabant).

Oh ja, ik zoek dus een accu voor een Kawasaki Vulcan VN750 uit 1993.
 
Laatst bewerkt:
Niemand :?

Ik ben er zelf al wel achter, dat in Goirle Accuservice zit. Daar ben ik ooit eens geweest voor een auto-accu. Prima adresje. Hopelijk is 'ie morgen ondanks alle carnaval-activiteiten toch open.
 
volgens mij zit er bij jou een cb14l-a2 of een 12n14-3a accu in,ik weet niet welke accu boer er bij jou in de buurt zit dus dat mmoet je zelf maar ff uitzoeke
 
volgens mij zit er bij jou een cb14l-a2 of een 12n14-3a accu in,ik weet niet welke accu boer er bij jou in de buurt zit dus dat mmoet je zelf maar ff uitzoeke

Bij mcparts.nl (Roukema) adviseren ze inderdaad een 12n14-3a. Nou nog een handelaar in de buurt vinden die niet aan het carnavellen is en die 'm voor een mooi prijsje verkoopt. Thx Pivo!
 
Uhhh.. welke type ?? staat toch gewoon op de oude accu ? En die kan je dan toch gewoon bij de willekeurig motorzaak halen ? Lijkt me nie zo moeijlijk :X

...heb m'n zadeltje er nog niet af gehad. Dus ik denk, vraag het hier eerst even. Bovendien, het is niet de eerste keer, dat ik er achter kom, dat de vorige eigenaar van mijn motoren een verkeerde accu er in had gezet. En euh... willekeurige motorzaak, kan inderdaad. Maar sommige mensen weten vaak net een goedkopere zaak. B| Vragen staat vrij, toch? :?
 
hmmm.. zou ik toch eerst ff checken:
1) Accu goed vast?
2) Genoeg accuvloeistof? Mijn accu heeft een keer droog gestaan namenlijk. Bijgevuld met demi-water -> *Vroem* ..al weer een jaartje of wat zonder problemen verder
 
In Goirle is een goed adresje ja. Ik ben en toevallig net zelf met mijn accu geweest omdat ie ook zo goed als leeg was. Man heeft er veel verstand van en me accu was voor 5 euro weer vol. Hij was alleen wel bang dat ie het niet zo lang meer zou volhouden omdat het een dicht systeem is en hij was meetingkjes had gedaan die niet helemaal perfect waren
 
Heb 'm dus in Goirle gehaald. Het is een CB14L-A2 van GS geworden. Zojuist gemonteerd en hij is geweldig. Koste 45€ incl. vullen. Duidelijk meer stroom dan mijn vorige accu. Motor was wel moeilijk te starten, want ondertussen had 'ie alweer ongeveer twee weken stil gestaan. Afijn... dadelijk een eindje toeren. Helaas niet naar de Motorbeurs vandaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan