Accu Yamaha xj 900 Diversion S

Yamaha Frans

Rookie
20 aug 2020
16
4
Hallo, ik heb sinds een aantal maanden een Yamaha xj 900 Diversion bj 2000
Omdat ik in de verhuizing zit heeft de motor langer stilgestaan en is de accu leeg geraakt ondat hij buiten staat.
Kan mij iemand vertellen waar de accu zit en of ik deze kan overstarten met een auto accu.
Moet ik daarvoor kappen etc gaan demonteren
Mvgr
 
Accu zit aan de rechterkant, achter dat zelfde kapje als waar aan de linkerkant het slot van de ontgrendeling van het zadel zit. Maar dan rechts dus.

Als ik me goed herinner kan je niet bij de accupolen zonder die zijkap eraf te halen. Is de accu echt helemaal dood? Je kan evt proberen om hem aan te duwen, dat is vrij eenvoudig bij die dingen. Wel gelijk gaan rijden dan, anders heeft het geen nut.
 
Ik wou hem starten en hij draaide heel ff rond en sloeg ff aan, daarna brande het groene vrijlampje nog en draaide de startmotor niet meer rond, heeft ook geen licht meer, dus accu is leeg, staat altijd buiten, kan de zijkant er makkelijk vanaf voor de accu en mag hij overgestart worden, en aanduwen in welke versnelling als het lukt, mvgr Frans
 
Hallo, ik heb sinds een aantal maanden een Yamaha xj 900 Diversion bj 2000
Omdat ik in de verhuizing zit heeft de motor langer stilgestaan en is de accu leeg geraakt ondat hij buiten staat.
Kan mij iemand vertellen waar de accu zit en of ik deze kan overstarten met een auto accu.
Moet ik daarvoor kappen etc gaan demonteren
Mvgr
Het is niet mijn bedoeling om flauw te doen, maar heb je zelf al een poging gedaan om uit te vinden hoe het moet? Je vraag aan Google gesteld? Zo ja, wat was het antwoord?

Ik kwam direct hier op:
 
Aanduwen in 2e versnelling, maar ik weet niet of het lukt als de accu echt helemaal dood is. Hij laat zich in ieder geval makkelijk aanduwen, ik heb het ongeveer 3 weken lang zo gedaan omdat ik te lui was om een nieuwe te halen.

Anders moet die zijkap eraf, is niet heel ingewikkeld volgens mij. Ik heb al 2 jaar geen Diversion meer, dus ik weet het niet precies meer.
 
Ja, met startkabels krijg je 'em aan de gang.
Er moet echter wel een zijpaneel af. Dat is niet heel moeilijk, maar.... Als je een kofferset heb dan is het wel erg lastig.

Aanduwen kan uiteraard ook. Als iemand je een duwtje geeft is het niet al te moeilijk. (2e versnelling gebruiken!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan