accu

Leon!!

Die hard MF'er
21 mei 2007
644
2
Rockanje
reed net naar huis in de spits, effe tanken onderweg, wil de motor weer starten.... niet alleen een tik. de lampjes op mn dashboord stopte ook met branden als ik starte wilde. heb m toen maar aangelopen, en toen starte die wel gewoon. nu 2 vragen
1: laad de accu op als je rijd?
2: het niet starten, is een lege accu hier de oorzaak van?

het gaat om een gsx600f uit 1994. bedankt alvast
 
1. de accu wordt bijgeladen als je rijdt.
2. als de motor niet start en de lampjes branden niet meer dan is je accu zo plat als een dubbeltje.

Dus:
* dynamo stuk?
* spanningsregelaar stuk? (te hoog of te laag voltage)
* accu is gewoon aan vervanging toe.

Eerste 2 vallen gewoon te meten met een multimeter.
Ik zou eerst de accu opladen met een lader of vervangen. Een accu kan gerust 12V aangeven terwijl er geen druppel stroom in zit.

Aangezien je file hebt gereden: het is mogelijk dat je accu niet voldoende wordt bijgeladen, omdat je te weinig toeren maakt. In dat geval gaat er meer uit dan dat er binnen komt en wordt de stroom opgegeten door verlichting e.d. om het maar even in jip en janneke taal te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je file hebt gereden: het is mogelijk dat je accu niet voldoende wordt bijgeladen, omdat je te weinig toeren maakt. In dat geval gaat er meer uit dan dat er binnen komt en wordt de stroom opgegeten door verlichting e.d. om het maar even in jip en janneke taal te zeggen.

Dat lage toeren verhaal gaat niet op, want hij moet zelfs stationair meer bijladen dan hij verbruikt :Y

En daarbij, in de file rij je toch minstens wel een 2500 toeren lijkt me :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan