Accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kawa8

Rookie
16 jun 2021
15
2
Mischien een domme vraag, maar stel hem toch maar. Heel de winter heeft heeft de Kawa netjes aan de druppellader gehangen. Lader geeft ook aan, accu op spanning. Na afkoppelen van acculader start hij niet. Lijkt op accu leeg. Accu is vorige zomer vervangen. Kan het zijn dat de accu kapot is of moet ik aan een ander defect denken?
 
Mischien een domme vraag, maar stel hem toch maar. Heel de winter heeft heeft de Kawa netjes aan de druppellader gehangen. Lader geeft ook aan, accu op spanning. Na afkoppelen van acculader start hij niet. Lijkt op accu leeg. Accu is vorige zomer vervangen. Kan het zijn dat de accu kapot is of moet ik aan een ander defect denken?
Je accu is stuk door het onophoudelijke laden.
 
Een vrijwel nieuwe accu en een recente onderhoudslader van een gerenommeerd merk, dat zou toch goed moeten gaan. Hier al jaren zonder problemen in ieder geval.
Je hebt nog niet gezegd of de startmotor überhaupt ronddraait.
 
Ik weet niet of je zo,n vol automatische lader hebt,af 1 die altijd maar blijft druppelladen
Ik heb een optimate en die staat er de hele winter op en dat gaat prima,toen ik dat ding niet had,kon ik veel vaker aan een nieuwe accu.
Niet voor jouw bedoelt maar ik snap vaak niet waarom mensen met zo,n oude kut accu soms maar aan blijven klote zon, ding kost niks
 
als het echt een druppellader is gaat hij echt niet kapot, de mijne staat al jaren aan de druppellader, nog steeds goed.
👍🏻 Dan zal ik het vast fout hebben.

Even nadenken, nieuwe accu maanden lang aan een lader, druppellader.
Accu gaat motor in, display gaat aan, startknop bediend, alles gaat uit.

ik zou het inderdaad ook niet in de accu zoeken.
 
👍🏻 Dan zal ik het vast fout hebben.

Even nadenken, nieuwe accu maanden lang aan een lader, druppellader.
Accu gaat motor in, display gaat aan, startknop bediend, alles gaat uit.

ik zou het inderdaad ook niet in de accu zoeken.
Nou steek je een beetje je kop in het zand Willem,het kan immers prima aan de accu liggen en ook aan de lader
Maar het is niet zo dat je een accu s,winters niet aan een optimate kan hangen want dat doe ik al jaren en het gaat ook al jaren goed
 
Een nieuwe accu lost je probleem zeer waarschijnlijk wel op. De vraag is meer waarom die accu stuk is gegaan… Lader niet goed, was de accu al köt toen je hem kocht… In het laatste geval zoek je je een ongeluk maar vind je niks.
 
Ik weet niet of je zo,n vol automatische lader hebt,af 1 die altijd maar blijft druppelladen
Ik heb een optimate en die staat er de hele winter op en dat gaat prima,toen ik dat ding niet had,kon ik veel vaker aan een nieuwe accu.
Niet voor jouw bedoelt maar ik snap vaak niet waarom mensen met zo,n oude kut accu soms maar aan blijven klote zon, ding kost niks
Even uit eigen verhalenbundel.
Jaar 2004 kocht ik een R1 uit ‘98 met originele accu uit ‘98
Geen lader voor winterstop, niet aan gedacht.
Voorjaar 2005 accu leeg, leen lader, opgeladen en seizoen gereden
winterstop 05/06 lader gekocht, niet geladen dus 06 aan de lader.
Seizoen 06 gereden. En dit bleef ik elk jaar doen tot 2015. Ik word aangereden, motor en dus accu stuk. Helaas.
Het geheel bleek exemplarisch te zijn, voor alle andere motoren die kwamen moest ik een nieuwe accu kopen.

moraal van het verhaal,
Het kan zomaar anders lopen dan verwacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan