Accuduur contacttijd

Patrickstr

Rookie
13 sep 2017
8
0
Almelo
Hallo mede motor fanaten.

Gister voor het eerst gereden met mijn nieuwe motor, wat dat betreft ben ik ook echt een leek. Na 2x een half uur gereden te hebben ging ik naar een kennis van mij om mijn nieuwe motor te showen.

Ik denk dat het gesprek zo'n 10 minuten heeft geduurd, echter toen ik wou wegrijden startte de motor niet meer (Kon de starter motor nog wel horen)... Beetje dom ook om de motor op contact te laten staan. Dat werd dus lopen naar huis... *O*

Hoelang kun je je motor normaliter op de accu laten staan met de lamp aan ?
Ik probeer uit te zoeken of dit nu het voorteken is van een slechte accu of dat het gewoon oerdom van mijn kant was !

* Accu is 12.2 Volt nu en gaat straks aan de druppel lader.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede motor fanaten.

Gister voor het eerst gereden met mijn nieuwe motor, wat dat betreft ben ik ook echt een leek. Na 2x een half uur gereden te hebben ging ik naar een kennis van mij om mijn nieuwe motor te showen.

Ik denk dat het gesprek zo'n 10 minuten heeft geduurd, echter toen ik wou wegrijden startte de motor niet meer (Kon de starter motor nog wel horen)... Beetje dom ook om de motor op contact te laten staan. Dat werd dus lopen naar huis... *O*

Hoelang kun je je motor normaliter op de accu laten staan met de lamp aan ?
Ik probeer uit te zoeken of dit nu het voorteken is van een slechte accu of dat het gewoon oerdom van mijn kant was !

* Accu is 12.2 Volt nu en gaat straks aan de druppel lader.

12.2v zou voldoende moeten zijn, heb je de dodemansknop niet aangeraakt en vergeten terug te zetten, dat is namelijk de enigste manier om de motor uit te zetten en de lampen dus contact aan te laten, tenzij de motor is afgeslagen maar daar gaan we niet vanuit.

Je had de motor ook even aan kunnen duwen als deze niet te zwaar is of een crosser/sm of wat uitzonderingen daar gelaten, is een cbr600 zie ik dus heb je zo aan.

Hopelijk is het een klijn dingetje en kan je nog veel plezier aan de motor beleven.
 
Laatst bewerkt:
12.2v zou voldoende moeten zijn, heb je de dodemansknop niet aangeraakt en vergeten terug te zetten, dat is namelijk de enigste manier om de motor uit te zetten en de lampen dus contact aan te laten, tenzij de motor is afgeslagen maar daar gaan we niet vanuit.

Je had de motor ook even aan kunnen duwen als deze niet te zwaar is of een crosser/sm of wat uitzonderingen daar gelaten, is een cbr600 zie ik dus heb je zo aan.

Hopelijk is het een klijn dingetje en kan je nog veel plezier aan de motor beleven.

Nee, volgens had ik hem uit en weer aan gezet halverwege. Het verbaasde me omdat een auto wel langer dan 10 minuten op het contact kan staan ;).

Het aanduw principe heb ik vanmorgen geleerd op youtube :} :]
 
Laatst bewerkt:
10 minuten met een goede verse accu moet deze makkelijk aan kunnen.
Ik denk dat je motor een accu heeft van jaren oud die slecht opgeladen is geweest.
Te lang stilgestaan bij de dealer etc.
Probeer het jaartal van de accu te achterhalen of vervang deze voor een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg je maar 1 ding: gelijk vervangen die accu!!
Kost effe een paar centen maar dan ben je gelijk klaar van de winter.
Overigens is mijn ervaring dat een accu die zich helemaal leeg heeft getrokken door bijvoorbeeld lampen aan laten staan een dusdanige tik kan hebben gehad dat het zelfs daarna niet meer goedkomt.
Tot temperaturen boven de 10 graden geen vuiltje aan de lucht.
Maar kouder: is problemen geven.
En het allerlaatste dat je wenst is op de koude dag een vervoermiddel dat niet wil starten vanwege een slecht functionerende accu.
Dus: lekker een nieuwe erin zetten.
Succes.
 
Laad de accu op en meet dan de spanning, 12.2 volt is zo goed als leeg, zeker met dit weer.
Al je weer kan sttarten meet dan de spanning eens terwijl hij loopt. Deze moet zo'n 14 a 14,5 volt zijn. Als hij minder is is je laadcircuit niet in orde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan