Acculaden bij stationair draaien. Gilera Nexus 500

Patrick80

Rookie
28 dec 2020
21
3
Ik heb sinds kort een bluetooth batterij monitor. Hiermee kan ik de accu niveau mee in de gaten houden.
Ook geeft de app aan of de accu aan het laden is. Nu is mij opgevallen bij het starten van de motor dat hij eerst wel laad.
Maar als de motor warm is en hij rond de 1500 toeren gaat draaien, de accu niet meer laad. Is dit normaal ?
Tijden het rijden blijft hij wel normaal laden.
 
Waarom gebruik je een battery monitor op een Gilera Nexus 500?
Deze heeft zelf een monitor voor de accu in t dashboard!

Rechter wijsvinger ff tik tik en je ziet precies hoeveel volt erin zit en wordt continu bijgehouden
 
Ik heb sinds kort een bluetooth batterij monitor. Hiermee kan ik de accu niveau mee in de gaten houden.
Ook geeft de app aan of de accu aan het laden is. Nu is mij opgevallen bij het starten van de motor dat hij eerst wel laad.
Maar als de motor warm is en hij rond de 1500 toeren gaat draaien, de accu niet meer laad. Is dit normaal ?
Tijden het rijden blijft hij wel normaal laden.
Wat voor ding heb je?
 
Waarom gebruik je een battery monitor op een Gilera Nexus 500?
Deze heeft zelf een monitor voor de accu in t dashboard!

Rechter wijsvinger ff tik tik en je ziet precies hoeveel volt erin zit en wordt continu bijgehouden
Omdat ik vooraf niet voor een verassing wil staan dat de accu leeg is. Nu kan je met bluetooth een connectie maken.
De onboard accu meter wist ik dat die erop zat.
 
OK, Patrick80, om terug te komen op je vraag: "bij 1500tpm laadt de batterij niet op".

1500tpm is ongeveer stationair. Check je spanning bij stationair toerental en die zal nauwelijks boven de 12V uitkomen. Dat is normaal en veel laden zit er dan niet in.
Als je geleidelijk hoger in toerental gaat zal de spanning stijgen tot een 14 - 14,5V bereikt wordt, ook volledig normaal. Dan laadt je batterij goed op.
 
Bedankt voor het antwoord, dit wou ik weten.
Ik dacht dat hij altijd laden als de motor draait
 
Terug
Bovenaan Onderaan