acculader CB 250N / loodvervanger nodig ?

neok

MF'er
29 dec 2003
131
0
België
Hallo,

Sinds vrijdag ben ik in het bezit van m'n eerste motor !
Een CB 250N van 1980.
Nu, de accu staat zogoed als leeg.
Is het dan mogelijk hem in gang te krijgen met alleen kickstarter, want dit lukt me niet ... choke zet ik open, knopje op run, maar niets ...
Nochtans bij de koop is er al mee gereden en ging ie perfect in gang, ligt dus ergens aan mij vermoed ik.

Ik ga me dus ook een lader aanschaffen, ik neem aan dat deze geschikt is voor mijn accu ("Yuasa", 12V, 12A/u) ?
http://www.rad.be/nl/c/p/18275-saito-saito-batterijlader-compact.htm
En iemand ervaring met het merk ?

Als laatste, de verkoper wist me ook te vertellen dat ik een loodvervanger bij m'n benzine moet doen.
Is dit echt een vereiste ?
Ik las ergens dat je ook zonder dit spul kan dat nogal vervuilend voor je carburator werkt.

Erg bedankt !
Koen
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Sinds vrijdag ben ik in het bezit van m'n eerste motor !
Een CB 250N van 1980.
Nu, de accu staat zogoed als leeg.
Is het dan mogelijk hem in gang te krijgen met alleen kickstarter, want dit lukt me niet ... choke zet ik open, knopje op run, maar niets ...
Nochtans bij de koop is er al mee gereden en ging ie perfect in gang, ligt dus ergens aan mij vermoed ik.

Ik ga me dus ook een lader aanschaffen, ik neem aan dat deze geschikt is voor mijn accu ("Yuasa", 12V, 12A/u) ?
http://www.rad.be/nl/c/p/18275-saito-saito-batterijlader-compact.htm
En iemand ervaring met het merk ?

Als laatste, de verkoper wist me ook te vertellen dat ik een loodvervanger bij m'n benzine moet doen.
Is dit echt een vereiste ?
Ik las ergens dat je ook zonder dit spul kan dat nogal vervuilend voor je carburator werkt.

Erg bedankt !
Koen
Welkom en gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier ermee! :Y
De accu zal normaal gesproken voldoende moeten zijn om je motor te starten. Lege accu
is prima op te laden zo te zien met de acculader, ik heb geen ervaring met het merk, ze maken ook wel accu's geloof ik. Het kan natuurlijk zijn dat je accu overleden is, merk je snel genoeg, dan is ie met starten wel heel snel weer leeg. Overstarten met een stel startkabels kan je natuurlijk ook proberen. Maar met de kickstarter zou het toch ook moeten lukken als je accu niet helemaal leeg is.

Volgens mij hoef je geen loodvervanger in je benzine te doen, Honda heeft al vanaf begin jaren 70 alle modellen met geharde klepzetels en dus geschikt voor loodvrije benzine (toen al!) Scheelt in je portomonnee en in de vervuiling van je carbs ;)
 
  • Ja in de Lidl kost een druppel lader 8€. (ook in België denk ik)
  • Met startkabels moet het ook lukken trouwens.
  • Aanlopen/duwen hoort het ook te kunnen in de 2 of 3 versnelling.
    Het is maar een 250cc blokje. (aanduwen is niet zo netjes)
Ik had eergisteren ook een lege accu, per ongeluk mijn hand verwarming aan gelaten. Ik had het een nachtje laten staan op de lader.

Maar als niks lukt kan je een accu kopen, ze kosten rond de 40-50€ in de winkel (online nog goedkoper). Daarna hoort ie mooi te starten. En ben je ook van een hoop ellende af.
 
Laatst bewerkt:
tnx !

en kan ie niet starten met kickstarter alleen, ook al is de accu leeg ?
heb het geprobeerd maar gaf niet veel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan