accupolen verwisselen

pretpiloot

MF veteraan
8 dec 2004
24.636
2
Heerhugowaard
DUS B|

ik heb een nieuwe kont voor op me Hawk (omdat de vorige een stuk verloor op de afsluitdijk) van een VFR, maar hier zit ook een iets anders subframe bij.

HIerdoor zijn de accukabels te kort, en komen ze niet knap bij de accu

kan het kwaad bij een loodaccu om de +kabel op de minpool aan te sluiten, en de -kabel op de pluspool?

weet niet hoe dat psies met de anode en kathode in die accu werkt, dus ik vraag het maar aan de experts :z O-)
 
DUS B|

ik heb een nieuwe kont voor op me Hawk (omdat de vorige een stuk verloor op de afsluitdijk) van een VFR, maar hier zit ook een iets anders subframe bij.

HIerdoor zijn de accukabels te kort, en komen ze niet knap bij de accu

kan het kwaad bij een loodaccu om de +kabel op de minpool aan te sluiten, en de -kabel op de pluspool?

weet niet hoe dat psies met de anode en kathode in die accu werkt, dus ik vraag het maar aan de experts :z O-)
Het is maar goed dat je het even vraagt van tevoren.
Niet doen dus :N
 
DUS B|

ik heb een nieuwe kont voor op me Hawk (omdat de vorige een stuk verloor op de afsluitdijk) van een VFR, maar hier zit ook een iets anders subframe bij.

HIerdoor zijn de accukabels te kort, en komen ze niet knap bij de accu

kan het kwaad bij een loodaccu om de +kabel op de minpool aan te sluiten, en de -kabel op de pluspool?

weet niet hoe dat psies met de anode en kathode in die accu werkt, dus ik vraag het maar aan de experts :z O-)
_O- _O- _O- _O- Het kan wel moet je wel je koplamp en achterlicht verwisselen. :W

Nooit je kabels verwisselen dus ! :N
 
Laatst bewerkt:
gewoon je stuur op je duo zit }) . En sturen als een vorkheftruck. ;)

Oke een serieuze tip dan. Ga naar de plaatselijk electra zaak of auto sloop. Haal daar de benodigde kabels in de goeie dikte (waarschijnlijk 4 of 6 mm2) en soldeer deze netjes (na het verwijderen van de accu polen) aan de orginele bedrading. Zet daarna de accu polen er weer aan (let op dat ze weer hetzelfde zitten), even een nette krimpkous of tape om de soldering en voorgoed gefixst. Kan je dit niet zelf is er vast wel een vriend of burman die he voor je kan doen. En doe het maar want het scheelt je zeker van die rare storingen als: niet starten, licht uitval enz enz ..... succes ermee :W
 
gewoon je stuur op je duo zit }) . En sturen als een vorkheftruck. ;)

Oke een serieuze tip dan. Ga naar de plaatselijk electra zaak of auto sloop. Haal daar de benodigde kabels in de goeie dikte (waarschijnlijk 4 of 6 mm2) en soldeer deze netjes (na het verwijderen van de accu polen) aan de orginele bedrading. Zet daarna de accu polen er weer aan (let op dat ze weer hetzelfde zitten), even een nette krimpkous of tape om de soldering en voorgoed gefixst. Kan je dit niet zelf is er vast wel een vriend of burman die he voor je kan doen. En doe het maar want het scheelt je zeker van die rare storingen als: niet starten, licht uitval enz enz ..... succes ermee :W

:Y :Y
 
Dan moet je de kabels laten verlengen als je de accu niet kunt draaien

dat ga ik ook doen, me buurjongen werkt in de verwarmingsinstallietechniek (3maal woordwaarde :+ )
die kan wel een nette soldeer verbinding voor me maken, ben ik van al t gehannes af :9

en nee, dat kroonsteentje was ik echt niet van plan, weet wel wat van stroomsterktes, maar wist niet meer hoe t zat met gelijkstroom en wisselstroom |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan