Was gister even bezig met de motor, wilde het ding even starten maar ik hoorde alleen een klikje, de startmotor ging niet eens draaien. Accu had weken aan de druppellader gehangen (ik mag nog niet rijden vanwege 25kw rijbewijs). Anyway, buddy eraf en op de pluspool zit een halfhard rotzooitje wat blauw/rood is.
Dat was al zo toen ik de motor 2 maanden terug kocht, maar ik dacht dus dat dat geleidende pasta ofzo was wat er misschien bij een beurt opgesmeerd was.
De motor zelf heeft een tijd stilgestaan bij de vorige eigenaar, mogelijk dat daardoor die troep erop kwam.
Om een lang verhaal kort te maken : vandaag het meeste spul weggehaald rond de pluspool (min pool is helemaal vrij van troep). 'Contactplaatje' van de pluskabel er weer opgedaan. Schroefje erin en kijken wat ie doet ; hetzelfde als gister, bovendien hoor je zachtjes het overgebleven spul (wat er moeilijk af te krabben is) pruttelen, er komen wat flauwe rookwolkjes vanaf (van de pasta, niet van de accu!).
Ik haal de schroef eraf, druk het 'contactplaatje' hard op de pluspool van de accu en start de motor en hij start meteen ! Hij maakte dus niet echt goed contact en het hard geworden zuur werkte dus de geleiding tegen waardoor de boel warm werd (ik wil niet weten wat er gebeurd als het TE heet zou zijn geworden).
Ik heb nu de schroef stevig aangedraaid (niet doorgedraaid maar gewoon goed vast) en nu werkt ie zonder problemen maar is er een middeltje op de markt die dit soort troep probleemloos kan verwijderen? WD40 werkt niet
Een nieuwe accu halen is het halve werk, dan zit dat contactplaatje nog onder de troep. De accu functioneert verder dus wel goed, nu start ie dus ook weer.
Ik heb even 2 foto's bijgevoegd. Je ziet dus geen roest op het metalen plaatje van de plus-kabel, maar dat is dus wat warm geworden troep.
Nou is het toch nog een lang lulverhaal geworden
Dat was al zo toen ik de motor 2 maanden terug kocht, maar ik dacht dus dat dat geleidende pasta ofzo was wat er misschien bij een beurt opgesmeerd was.
De motor zelf heeft een tijd stilgestaan bij de vorige eigenaar, mogelijk dat daardoor die troep erop kwam.
Om een lang verhaal kort te maken : vandaag het meeste spul weggehaald rond de pluspool (min pool is helemaal vrij van troep). 'Contactplaatje' van de pluskabel er weer opgedaan. Schroefje erin en kijken wat ie doet ; hetzelfde als gister, bovendien hoor je zachtjes het overgebleven spul (wat er moeilijk af te krabben is) pruttelen, er komen wat flauwe rookwolkjes vanaf (van de pasta, niet van de accu!).
Ik haal de schroef eraf, druk het 'contactplaatje' hard op de pluspool van de accu en start de motor en hij start meteen ! Hij maakte dus niet echt goed contact en het hard geworden zuur werkte dus de geleiding tegen waardoor de boel warm werd (ik wil niet weten wat er gebeurd als het TE heet zou zijn geworden).
Ik heb nu de schroef stevig aangedraaid (niet doorgedraaid maar gewoon goed vast) en nu werkt ie zonder problemen maar is er een middeltje op de markt die dit soort troep probleemloos kan verwijderen? WD40 werkt niet
Een nieuwe accu halen is het halve werk, dan zit dat contactplaatje nog onder de troep. De accu functioneert verder dus wel goed, nu start ie dus ook weer.
Ik heb even 2 foto's bijgevoegd. Je ziet dus geen roest op het metalen plaatje van de plus-kabel, maar dat is dus wat warm geworden troep.
Nou is het toch nog een lang lulverhaal geworden
Laatst bewerkt: