Accuzuur op frame en achterbrug R6

mouse22r6

Die hard MF'er
10 nov 2005
379
0
Oostvoorne
Vandaag liep ik toevallig langs mijn motor en schrok me kapot.
Heel mijn frame en achterbrug etc was helemaal wit uitgeslagen.
Ik dacht eerst aan koelvloeistof maar het blijk dat de accu te heet is geworden en dat hij is gaan lekken. :( Na al eerder problemen met de accu te hebben gehad nu dit weer. Geen enkele monteur van motoport had het ooit gezien en niemand wist hoe het kan want de spanning was goed etc.

Vorig jaar werd hij leeg getrokken op een onverklaarbare wijze nu word hij juist weer te veel en te lang op spanning gehouden zo lijkt het dus.

Wie weet wat het kan kan of heeft het ook mee gemaakt? Heb vorig jaar toen ik hem kocht wel een spyball alarm laten installeren..
En wie weet hoe je die witte ingebeten aanslag kan weghalen?
Ik heb hem afgespoeld maar na 5 minuten was alles weer wit ;(

Trouwens wel garantie want had verlenging geeist na die andere voorvallen met de accu.

Ze sturen nu de accu op om de leverancier van die (onderhoudsvrije gel accu) het na te laten kijken en misschien aansprakelijk te stellen..
 
Eehh ,hoorde vanmiddag van iemand dat zijn motor (GSX-R) total-loss was verklaart doordat er accu zuur op z'n achterbrug was gekomen :Y

Vindt het zelf nogal erg ver gezocht ,maar ja

Bijwerken van de lak die is weggevreten zal je denk ik toch door een professioneel bedrijf moeten laten doen
Frame's zijn meestal gepoeder coat en dit is met de hand niet fatsoenlijk bij te werken (je blijft zien waar er bijgewerkt is)

PS:
Heeft het accuzuur ook echt in je achterbrug gevreten (in het metaal dan)
Dan moet je misschien de achterbrug ook vervangen
 
flink schrobben met soda (neutraliseert het zuur) daarna insmeren/spuiten met Corrosion-Block spray. Dit zou ik dan ook in de accu-bak en de omgeving ervan spuiten.
Het neutraliseert roest, is onzichtbaar en tast geen lak, kunststof of rubber aan.

Ik denk dat je in elk geval veel aandacht aan het gebied onder het zadel moet schenken in dit geval, anders herken je je motor over een paar weken niet meer terug :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan