Accuzuur over frame

Heva

Rookie
2 mrt 2014
20
0
Hallo,
Ik heb accuzuur over mijn frame heen gehad. dit is natuurlijk gaan roesten.
nu zoek ik een lak dat ook de roest wat ik er niet af krijg opvreet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Gebruik wat fosforzuur om de roest mee op te lossen. Wordt o.a. verkocht onder de naam rustyco of hg roestoplosser. Met hammerite alleen krijg je dikke roest niet weg. Na het ontroesten afspoelen met water en dan wachten totdat er weer lichte roest op het metaal zit, dan aflakken met hammerite. Hammerite werkt niet goed op staal zonder roestlaagje.
 
Hallo,
Ik heb accuzuur over mijn frame heen gehad. dit is natuurlijk gaan roesten.
nu zoek ik een lak dat ook de roest wat ik er niet af krijg opvreet.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Vroeger had ik een veel te duur potje met iets van Novorex. Een fosfaat dat de roest stopzet. dat moet na drogen wel worden overgeschilderd / primeren eventueel.

Maar de beste methode is de zaak blank slijpen of schuren en opnieuw primeren en aflakken.
Eerst wel zuurvrij maken.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger had ik een veel te duur potje met iets van Novorex. Een fosfaat dat de roest stopzet. dat moet na drogen wel worden overgeschilderd / primeren eventueel.

Maar de beste methode is de zaak blank slijpen of schuren en opnieuw primeren en aflakken.
Eerst wel zuurvrij maken.


Het probleem met afslijpen is meestal, dat je de diepe putten niet weg krijgt, zonder zo ongeveer door het metaal heen te gaan. Afgelopen najaar heb ik Rustyco gebruikt, om wat steenslag putten op het bestelblik weg te krijgen en dat is prima gelukt.
Losse roest wegschrapen, meerdere malen het spul opbrengen en eventueel een staalborstel gebruiken om ook in de diepere putten te komen, zonder metaal weg te slijpen. Het fosforzuur laat een fosfaatlaag achter, die tegen roest beschermd.
Na afloop zuur wegspoelen, de boel laten drogen en een goede primer aanbrengen en aflakken. Op een frame wacht ik totdat er weer een roestwaas op het blanke metaal ontstaat en ze thet dan in de Hammerite. Die wordt is mijn ervaring harder dan gewone lak.
 
Het probleem met afslijpen is meestal, dat je de diepe putten niet weg krijgt, zonder zo ongeveer door het metaal heen te gaan. Afgelopen najaar heb ik Rustyco gebruikt, om wat steenslag putten op het bestelblik weg te krijgen en dat is prima gelukt.
Losse roest wegschrapen, meerdere malen het spul opbrengen en eventueel een staalborstel gebruiken om ook in de diepere putten te komen, zonder metaal weg te slijpen. Het fosforzuur laat een fosfaatlaag achter, die tegen roest beschermd.
Na afloop zuur wegspoelen, de boel laten drogen en een goede primer aanbrengen en aflakken. Op een frame wacht ik totdat er weer een roestwaas op het blanke metaal ontstaat en ze thet dan in de Hammerite. Die wordt is mijn ervaring harder dan gewone lak.

Nee, voor diepe putten kan je beter staalborstellen met een boormach. Blank borstellen als het even kan.

Maar als er al putten in zitten is er toch al wat aan de hand. Dan loopt dat zuur al langere tijd over het frame.
 
Terug
Bovenaan Onderaan