Ace 1100 vraagje

24 okt 2001
82
0
Amsterdam
Ik ben op zoek naar manieren om de ace (1100 c2) er een beetje strakker en 'vetter' uit te laten zien. Nou viel mijn oog op het onderstaande plaatje in een van de topics... Mijn vraag is dan ook, hoe heet in vredesnaam de chromen hoes welke om de voorvork is bevestigd? Ik heb al gezocht op fork-cover, front suspension etc. maar kan er niet uitkomen. Weet iemand hoe dit heet en nog beter een fabrikant van bovenstaande?

Verder lijkt het mij heel mooi om alle overtollige kabels op het stuur weg te werken (in het stuur), is dit mogelijk?

Het gaat om deze motor, ziet er zeer strak uit...

 
full
 
Mike,

Het zijn Fork Covers of een Fork Cover Set. Weet niet of die voor de ACE te koop zijn, wellicht heeft jouw voorbeeld een geheel andere voorvork. Kabels in het stuur wegwerken kan natuurlijk maar dan heb je ook een andere gashandle en rem-en koppelingshandle nodig. Dat wordt een dure grap volgens mij.
 
Op de Honda op de foto zit idd een upside down vork. En bredere balhoofdplaten met een 3% hoek.
 
Overgens zijn bij hem alle overbodige draden gewoon weggehaald. Geen toeter, hoog/laag licht, dodemansknop, knippers, gevarenlicht enz. Choke en starter zitten onder de tank.

full
 
Overgens zijn bij hem alle overbodige draden gewoon weggehaald. Geen toeter, hoog/laag licht, dodemansknop, knippers, gevarenlicht enz. Choke en starter zitten onder de tank.

Tja, dat kan natuurlijk ook, is iig goedkoper dan alles door het stuur leiden
 
Ok, bedankt voor de reacties... Ben inderdaad bang dat de fork-covers dan gewoon niet bestaan, kan er namelijk geen enkele vinden.

Wat betreft het stuur moet ik wellicht maar stalen exemplaren aanschaffen want de zwarte rubberen kabels vind ik nogal rommelig staan.
 
Ik ben op zoek naar manieren om de ace (1100 c2) er een beetje strakker en 'vetter' uit te laten zien. Nou viel mijn oog op het onderstaande plaatje in een van de topics... Mijn vraag is dan ook, hoe heet in vredesnaam de chromen hoes welke om de voorvork is bevestigd? Ik heb al gezocht op fork-cover, front suspension etc. maar kan er niet uitkomen. Weet iemand hoe dit heet en nog beter een fabrikant van bovenstaande?

Verder lijkt het mij heel mooi om alle overtollige kabels op het stuur weg te werken (in het stuur), is dit mogelijk?

Het gaat om deze motor, ziet er zeer strak uit...


Hi Mike,

Heb jij enig idee waar de wielen/velgen te krijgen zijn?? Op mijn Ace zitten nog ge originele spaakwielen en daar wil ik eigenlijk vanaf i.v.b. poetswerk en omdat ik er dan tubeless banden op kan leggen.

groeten,, })
 
Ik heb waarschijnlijk nog wel een zelfde (nieuw) setje van die Jardine Forward Controls liggen (zie foto). Mail maar als je interesse hebt.... custom1100@home.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan