acheterremklauw Honda Pan European ST1100

Ebbe

Die hard MF'er
20 apr 2005
384
0
Zwolle
Heeft er iemand een tip om de remklauw van een Honda Pan European ST1100 te kunnen demonteren. De remschoentje komen namelijk niet helemaal goed meer terug. Ik wil de cupjes schoonmaken en opnieuw invetten. Alleen krijg ik de remklauw niet gedemonteerd.

Voor bekenden met de Pan European, de grote bouten krijg ik wel los. Alleen die geleidende bout krijg ik niet los. Is hiet een trukje voor om deze wel los te krijgen.
 
Heeft er iemand een tip om de remklauw van een Honda Pan European ST1100 te kunnen demonteren. De remschoentje komen namelijk niet helemaal goed meer terug. Ik wil de cupjes schoonmaken en opnieuw invetten. Alleen krijg ik de remklauw niet gedemonteerd.

Voor bekenden met de Pan European, de grote bouten krijg ik wel los. Alleen die geleidende bout krijg ik niet los. Is hiet een trukje voor om deze wel los te krijgen.
Probeer eens (kijk uit, dat je de remschijf niet beschadigt) met een grote platte schroevendraaier de remblokken van elkaar af te wurmen.
Bij het reinigen en monteren van de remmen mag geen enkel product gebruikt worden wat aardolie distilaten bevat. Hieronder vallen lagervet, kopervet, motorolie, wasbenzine, thinner etcetera. De rubbers worden aangetast door aardolie producten, je remmen zullen hierdoor vastlopen!! De remklauw zelf kan gereinigd worden met remmenreiniger, om het in elkaar zetten te vergemakkelijken, kan je gewoon remvloeistof gebruiken,

En kijk hier eens http://home.hetnet.nl/~peterkraai/
 
Laatst bewerkt:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan