achter de truck profiteren van z'n slipstream

Chopperhead, wind je nou toch es niet zo op man.
 
Je ziet personenauto's toch eigenlijk ook nooit slipstreamen achter de vrachtwagen! Het zou immers voor hun ook een brandstofbesparing moeten opleveren. Door zeer dicht achter de vrachtwagen te rijden, ben je je eigen leven niet zeker. De kans is (denk ik) zeer groot dat je geschept wordt door een invoegende 'mede weggebruiker'. Tijdens dit soort handelingen gebeurt het regelmatig dat er op minder dan 5 meter afstand langs de achterbumper ingevoegd word, stel je dan maar eens voor wat er gebeurd als jij daar rijd met je motor! Niet verantwoord dus :N
 
helemaal geen offence, HC, weet je. Mijn broer is trucker en ik weet ook heus wel hoe het allemaal in elkaar steekt. 'tis echt nie onbekend voor me, ik ben ook bijrijder geweest. en waar mogelijk krijgen alle truckers van mij groot licht om in te voegen

Maar een daggie mee??? dat sla ik niet af, voor de gezelligheid dan!!! :)
*O*
 
ZEUR-KOUS :P

Edit: minimaal 2 seconden, dus af en toe even afmeten op de lantarenpalen e.d. langs de weg om gevoel te blijven houden voor de juiste afstand
*D :P

Maar inderdaad, je ken het best de 2sec regel toepassen. Als je dan toch zo zuinig mogelijk wilt rijden, dan kan je beter overal rustig wegrijden. Als je namelijk gaat kleven om in zijn slipstream te rijden, moet je (als het druk is) ook regelmatig remmen en gas bijgeven. Dat is nog duurder rijden dan dat je in de volle wind rijdt...
 
wil effe duidelijk scheppen.ben werkzaam bij scania nederland in zwolle.ik ben daar testchauffeur.wij moeten nieuwe vrachtwagens testen voordat deze worden afgeleverd bij de dealers.een vrachtwagen moet leeg bij vpl gas 89 km/h binnen 17 meter stil staan. dit is een wettelijke eis.deze noodstop doen wij dus met alle nieuwe scania,s en het maakt dus niet uit of dit een lege bakwagen zonder opbouw is of een trekker chassis.hier kun je dus echt niet tegen op met de motor.er zitten joekels van remschijven rondom en deze worden electronisch aangestuurd om de reactie tijd nog effe een stukkie te verkleinen.kortom je kunt NOOIT zo snel remmen als een vrachtwagen!! niet slip streamen dus.en wat betreft de motorrem als je die gebruikt of de retarder bediend dan gaan wel degelijk je remlichten branden.ook dit is een wettelijke eis.die gene die achter je rijdt moet ten alle tijden kunnen zien dat je remt.wie dit graag in levende lijve wil mee maken kan de eertse zaterdag in oktober na scania komen.dan hebben ze een open huis en kun je zelf mee over de testbaan inclusief een noodstop. :} :} :} :}
 
Leuk om met 80 achter een vrachtwagen te hangen!! :X

Slipstreamen werkt volgens mij alleen als je er bijna met je neus opzit. Dan wordt je direct meegezogen. Normaal merk je al behoorlijke wervelingen als je bijv. 10 meter achter een busje of vrachtwagen rijdt, dus dat werkt niet. Afgezien van t feit dat t gevaarlijk is vind ik het een stupide idee. Je ziet op de snel vaak genoeg autos rijden die maar achter een vrachtwagen blijven hangen. Dat schiet lekker op... Leuk als het enige uitzichte de achterklep van een vrachtwagen is :?
Ik heb een keer met mn racefiets achter een auto met paardentrailer geslipstreamed. Dat was WEL gaaf! 80 km per uur en maar malen met die benen!

Maar met een motor achter een vrachtwagen slipstreamen :N
 
dan kun je zelf mee de testbaan op...............ja daaagik wil zelf wel met die nieuwe 580 op pad :9~

heb zowiezo nog nooit op een 4 of r serie gereden alleen op een 113 en een 142










aan de andere kant:waar een scania begint te brullen doet een volvo fluitent haar werk ;)
 
Ik heb een keer met mn racefiets achter een auto met paardentrailer geslipstreamed. Dat was WEL gaaf! 80 km per uur en maar malen met die benen!

Maar met een motor achter een vrachtwagen slipstreamen :N
Is die fiets idd veeeel veiliger
:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan