achter de truck profiteren van z'n slipstream

Freaky Maus

MF veteraan
2 sep 2003
1.831
0
een loei van een kuip ziet er niet uit op een chopper, dan lijk ik wel een opa van 50+
Zo zie je er ook uit als je in je doodskist ligt met een verschrompelde huid doordat je net wat euro's wilde besparen door vlak achter een vrachtwagen te gaan rijden. En op je kist plakken ze dan met Ductape jouw foto van hoe je eruit zag, want door de vrachtwagen achter je zijn al je botten wat versplinterd.

Ok, jij bent genomineerd voor de "Ik ben de domste en doodste maar meest besparende motorijdende voetballer aller tijden!" prijs. |(
 

Ferrekau

MF veteraan
Donateur
27 jul 2002
22.558
1
elst
Ik snap ook niet hoe mensen dr bij komen dat een motor eerder stil staat dan een vrachtwagen?
Maar als mensen het prettig vinden om lekkerte tuffen achteree nvrachtwagen om vervolgens niks meer te kunnen zien. Mijn zege heb je
 

kneeslider

MF veteraan
9 dec 2002
6.238
22
46
Houten
goh hoop mensen nog niet gegeten vanvond :P

maar ik zou juist tussen twee vrachtwagens inrijden: rij je helemaal uit de wind en je wordt door "stuwing" nog opgeduwd ook *D
 

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
97.243
13
Vlakbij Utrecht
Je ziet helemaal niks als je achter zo'n ding rijdt, als er wat op de weg ligt rij je er dus mooi overheen, als hij remt mag je maar hopen dat je genoeg afstand gehouden hebt want die dingen al rijdend zoenen lijkt me erg pijnlijk... Kortom voor die paar centen zou ik het niet doen! (Daarbij rijden ze mij te veel zacht ;) )
 

fokky.

MF veteraan
13 mrt 2004
1.610
0
Je moet helemaal niet vlak voor/tusse/achter trucks gaan hangen, als wat gereedschap eraf dondert of iets dergelijks ben je de lul, of als de truck de file te laat opmerkt en een noodstop maakt zit je dan mooi met je domme kop tegen het kentekenplaatje aan. Of als ie een klapband krijgt en de stukken rubber en truckonderdeeltjes vliegen in het rond.
Vooral doen dus dicht bij de vrachtwagens rijden :r
 

Ferrekau

MF veteraan
Donateur
27 jul 2002
22.558
1
elst
Je moet helemaal niet vlak voor/tusse/achter trucks gaan hangen, als wat gereedschap eraf dondert of iets dergelijks ben je de lul, of als de truck de file te laat opmerkt en een noodstop maakt zit je dan mooi met je domme kop tegen het kentekenplaatje aan. Of als ie een klapband krijgt en de stukken rubber en truckonderdeeltjes vliegen in het rond.
Vooral doen dus dicht bij de vrachtwagens rijden :r
nou en, weet je wel hoeveel centjes het scheelt als je dr lekker achter rijdt :}
 

poema

Die hard MF'er
16 mrt 2003
447
0
Den haag
Je moet helemaal niet vlak voor/tusse/achter trucks gaan hangen, als wat gereedschap eraf dondert of iets dergelijks ben je de lul, of als de truck de file te laat opmerkt en een noodstop maakt zit je dan mooi met je domme kop tegen het kentekenplaatje aan. Of als ie een klapband krijgt en de stukken rubber en truckonderdeeltjes vliegen in het rond.
Vooral doen dus dicht bij de vrachtwagens rijden :r
Ik ga natuurlijk niet achter wagens rijden met een open lading, da's niet echt slim nee. Maar je noemt wel allemaal dingen op die als je achter een luxe wagen zit ook kunnen gebeuren. We hebben het overigens niet over 2 of 3 meter achter een wagen rijden. Bij een grote trailer kan je op 20 meter na nog in z'n slipstream zitten.
 

poema

Die hard MF'er
16 mrt 2003
447
0
Den haag
en het is nog altijd minimaal 5-6000 kilo tegen 200 kilo wat van 100 naar 0 gezet moet worden. Heet geloof ik massa ;)
 

Ferrekau

MF veteraan
Donateur
27 jul 2002
22.558
1
elst
en het is nog altijd minimaal 5-6000 kilo tegen 200 kilo wat van 100 naar 0 gezet moet worden. Heet geloof ik massa ;)
precies en daarom kan ik ook harder remmen (de vrachtwagen)

Hoe rem je op de motor, je begint met knijpen, krijgt meer druk op je voorwiel, kan doorbouwen, meer druk,doorbouwen enz enz. Maw hoe meer druk/massa je op je banden krijg (om het ff zo te zeggen) hoe harder je kan remmen
 

MarcoMonstro

MF veteraan
4 mrt 2003
2.692
0
47
Den Haag
en het is nog altijd minimaal 5-6000 kilo tegen 200 kilo wat van 100 naar 0 gezet moet worden. Heet geloof ik massa ;)
En het is 4-6-meer enorme geventileerde schijfremmen tegen een schijfje (of een trommeltje)..

--edit--
Nog afgezien van dat er 10x meer rubber contact met de weg heeft om de vertraging mee over te brengen.
 

DdDd

MF veteraan
24 jun 2004
1.245
0
Oudorp
en het is nog altijd minimaal 5-6000 kilo tegen 200 kilo wat van 100 naar 0 gezet moet worden. Heet geloof ik massa ;)
Als je naast mekaar rijdt en je weet beide het exacte zelfde moment te nemen om te gaan remmen, heb je gelijk.

Maar luister nou eens goed.. nee probeer het gewoon.. we zetten wel een bloempje op je grafzerk als aandenken.

It was nice knowing you, but he wouldn't listen.

20 meter achter een truck en dan geen turbulentie voelen.. yeah right!
daarvoor moet je er toch echt wel dichter op zitten .. oops heb ik mezelf nu verraden?? :+
 

cranium

Die hard MF'er
19 apr 2004
918
0
Maar als we nu ff alle gevaren vergeten op hoeveel meter erachter zou je dan moeten rijden om echt te slipstreamen???
denk zelf dat het tot een meter of 3
 

Swa

MF'er
2 okt 2002
129
0
36
Lisserbroek
Koop vrachtwagen, zet je motor achterin de bak. Ga erop zitten, en vraag vervolgens of een vriend je rond wil rijden. Ideaal, vooral omdat je geen benzine gebruikt!!
Je zit maximaal uit de wind, zal niet op je bek gaan, dus je hoeft ook geen pak + helm te kopen.

Swa vraagt zich af waarom hij dit eigenlijk nooit gedaan heeft :?
 

TwoDegrees

MF veteraan
18 sep 2002
25.828
2
39
Oezbekistan
kijkt niemand hier formule 1?
Als de heren coureurs willen profiteren van een slip stream zitten ze echt zowat in de versnellingsbak.
Rond de 1 meter zeker!

Bij die truck dus ook.
Veel succes!
 

Mark TT

MF veteraan
8 jun 2002
4.951
0
Den Bosch
www.race-academy.nl
Stelletjes lullo's!!!! :(

De huidige generatie vrachtauto remt harder dan een Porsche turbo!!!. En dan maakt het niet eens uit of ie geladen is of nie....... :z

Kijken jullie nooit Extreme machines of meer van dat soort programma's?. Je ziet geen drol achter zo'n hok en je weet zeker waar je eindigt als dat hok in de ankers gaat!!! 8-)

NIET doen dus. Zo hard kan JIj niet remmen en als er geen bar aan de achterkant van de trailer zit, dan eindig je ergen tussen de achterassen O-)

Dombo's! :X

Leer er nu eens van !! Slipstreamen doe je maar op het circuit als je niet tussen 6 houten latjes wilt eindigen !!! :+
 

Zazza

MF veteraan
2 apr 2004
3.300
2
35
Deventer
www.motor-forum.nl
een loei van een kuip ziet er niet uit op een chopper, dan lijk ik wel een opa van 50+

als jij achter een vrachtwagen rijd en je kunt net zo langs de vrachtwagen kijken, dan kun je beter niet gaan slipstreamen.. dan kun je net zo goed naast de vrachtwagen rijden want als jij zo rijd krijg je grotere windklappen dandat je er naast zou rijden.

en ten tweede ben je niet wijs om achter een vrachtwagen te gaan slipstreamen.. met 80kmp heeft dat weinig effect. Je kunt beter een buikschuiver kopen.


Dombo's! :X

Leer er nu eens van !! Slipstreamen doe je maar op het circuit als je niet tussen 6 houten latjes wilt eindigen !!! :+
 

Mike1338

MF'er
15 sep 2003
81
0
Almere
En als je hem dan wil inhalen, ben je er opeens voor de trucker (die dan net ook wil inhalen bv.). Ze hebben geen binnenspiegel, he. Enkel zijspiegels. Je ziet de tekens boven de snelweg ook veel te laat met zo'n 'plaat (ijzer) voor je kop'.
 

Devil

MF veteraan
23 nov 2002
1.555
0
48
Helmond Brauws ;)
ik durf haast zeker te wedden dat ik met mijn 55 ton treingewicht een motorrijder met 80 km/u eruit rem....

op alle assen remschijven en abs zeer brede banden en geen slipgevaar dus je mag gerust achter me gaan rijden maar ik ga niet vertellen bij je ouwelui thuis dat je het niet kon halen vanwege die 0,10 eurocent de liter goedkopere kilometers ..