achter de truck profiteren van z'n slipstream

Voordat je nu lekker uit de wind achter zo'n rijdende container gaat hangen..

FF iets om over na te denken.

Ik had lang geleden een vriend die ook eens zoiets uit haalde, eigenlijk onbewust en door de omstandigheden ingegeven.
Het was laat op de avond, regenachtig en koud, hij kwam op zijn motor de moerdijk brug over richting Dordrecht en reed waarschijnlijk toen al een tijdje dicht achter een vrachtwagen.

Waarschijnlijk heeft hij gedacht dit is beter dan vol in de regen, helaas hebben we nooit aan hem kunnen vragen waarom hij dat heeft gedaan, omdat achter hem nog een vrachtwagen reed die zowel hem als de vrachtwagen voor hem niet heeft gezien.
De afloop laat zich raden, er was niet veel meer van hem over.
Was dat soms een (ex) militair..?
 
Nog ff heb ik airbags achterop de bumpert voor de plakkende bikers :+ .

Heb wel eens lol gehad met een duitse scooterpiloot,ik reed in de truck en er stond erg veel wind,die gozer had gas over als ie achter mij reed en wilde er voorbij :X .Als hij er ongeveer halverwege naast was kreeg ie ook de volle wind en zakte weer terug,het was wel een volhouder hij heeft het wel een keer of 4 geprobeerd beste poging tot de achterkant van de cabine :+ .Verdamt noch eine mahl sheissehhh........kon em bijna horen #@%#...... :}
 
tja als je toch zuinig wil rijden zou ik zeggen, maak een bordje met je eindbestemming d'r op, ga langs de snelweg staan en je rijd helemaal voor niks mee, zit je ook nog lekker warm en uit de wind ;) zakkie drop mee en je hebt ook nog een tevreden bestuuder :Y
 
ben je wel goed bij je hoofd??
je ga toch niet achter een vrachtwagen rijden? die rijden 80 en je zie niks |(
 
Als het slipstreamen allemaal gelukt is, zou je het ons dan even willen laten weten, hoeveel geld je wel niet bespaard hebt met 1 sneu ritje?

Dan kunnen we misschien allemaal wel zo gaan rijden in het vervolg, lekker verscholen achter grote vrachtwagens. Veel automobilisten zien ons nu al niet, dus dan hoeven we ons geen zorgen meer te maken ;(
 
Nadelen:
- Zeer goed voor de koeling van je bike!! zo dicht slipstreamen... En maar afvragen waarom die temperatuur meter zo in het rood staat :?
- Lekkere steenslag
- Traagheid
- Achter grote truck, slechter zichtbaar
- Gevaarlijk, je ziet niet wat er voor de vrachtauto gebeurd, je weet ook niet of die vrachtauto keihard in zn remmen gaat
- Je krijgt boetes voor bumperkleven :+
- Plus 10 pagina's nadelen voor deze post

Voordeel:
- Minimale brandstof besparing...


Ik denk dat je zojuist een nieuwe trend hebt gezet!!
 
Laatst bewerkt:
donderdag 29 december 2005 11:27 schreef hacksaw-chopperhead het volgende:[/b][/url]
[...]?collega?
[/quote]

nee ik ben chauffeur en geen spuiter
 
donderdag 29 december 2005 11:27 schreef hacksaw-chopperhead het volgende:[/b][/url]?collega?

nee ik ben chauffeur en geen spuiter
[/quote]hahahaha.mooi is dat,klopt inderdaad ben tijdje als spuiter beziggeweest
nu en dan eens op de auto
heb je als je uitzendkracht bent he?
aangezien ik geen buitenlandwerk wil doen(lees zondag weg zaterdag terug)
en die pool toch goedkoper rijd....
maar mag af en toe met een containerauto op weg
helaas is dat een daf
maare doe jij dan?
 
Als je nou die domme opmerkingen van al die truckers hier ziet vind ik het ineens niet meer zo verwonderlijk dat er op een doordeweekse dag op iedere afslag een truck op zijn kant ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: k1w1
Ik bedoel daar de DOMME opmerkingen mee.

Wie die schoen past mag 'm aantrekken...
 
de banned user he..........verklaart een hoop
jij scheurt hier je bek open over truckers met domme opmerkingen.

blijkbaar heeft deze opmerking total geen inhoud want als ik je vraag waar je het over hebt weet je je eigen opmerking totaal niet te onderbouwen en plaats je dus maar even een een sneer in de zin van zie je wel jij bent dus ook zo'n domme trucker.

ik ben chauffeur en jij blijkbaar niet,jij vind dat wij chauffeurs domme opmerkingen maken
dus als jij vind dat wij dat doen moet je ook als wij daaromvragen zo'n opmerking kunne onderbouwen.
waarom dan zul je je afvragen,omdat anders je öpmerking net zoveel lucht bevat als mijn remsysteem

dus kom maar op ipv op de andere straathoek loze opmerkingen te brullen.






waar een scania begint te brullen doet een volvo fluitend zijn werk
 
Laatst bewerkt:
Als je nou die domme opmerkingen van al die truckers hier ziet vind ik het ineens niet meer zo verwonderlijk dat er op een doordeweekse dag op iedere afslag een truck op zijn kant ligt.

Volgens mij heb jij er nog steeds de kolere in dat je te dom was om je vrachtwagenrijbewijs te halen. :P :+ ;)
 
ja en het mooiste komt nog de meeste ongelukken met vrachtwagens zijn niet eens veroorzaakt door de chauffeur.

mooi voorbeelddaarvan zijn sleurhutcoureurs bij zomerdag op de a12
die gasten halen in met 100 maar vergeten vaak dat ze een meter of zes langer zijn
neem maar van mij aan dathet heel raar gaat als je ineens een caravan links naar binnen wil komen zeilen en met 44ton gvw uitwijken kun je dus lekker gewoon vergeten...............maar er zijn altijd chauffeurs die dit (uit schrikreactie,wat heel menselijk is)wel proberen en dan heb je inderdaad hele grote kans dat je combinatie schaart en op z'n kant gaat.


de mede chauffeurs op dit forum zullen het met me eens zijn dat het overgens wel opvalt dat de meeste auto's die ongelukken ed krijgen een pools/litouws of witrussisch kenteken hebben ook al staat er harry vos of centrum transport op de zijlen
 
Gilles de Bilde} zei:
Weet niet of slipstream de juiste uitdrukking is, wat ik eigenlijk bedoel is dat je dicht genoeg achter een truck rijd zodat je volledig uit de wind zit, waardoor je brandstof consumptie weer omlaag gaat.


Wat ik me nu afvroeg is hoe dicht je erachter moet gaan rijden voor het echt effect heeft?

Neeeeeeee, auwwww, pijnnnnn.
 
Ik ga natuurlijk niet achter wagens rijden met een open lading, da's niet echt slim nee. Maar je noemt wel allemaal dingen op die als je achter een luxe wagen zit ook kunnen gebeuren. We hebben het overigens niet over 2 of 3 meter achter een wagen rijden. Bij een grote trailer kan je op 20 meter na nog in z'n slipstream zitten.

Of gewoon jezelf vooruit laten slepen d.m.v. een kabel, spaart ook bergen met benzine uit.
 
ja en het mooiste komt nog de meeste ongelukken met vrachtwagens zijn niet eens veroorzaakt door de chauffeur.

de mede chauffeurs op dit forum zullen het met me eens zijn dat het overgens wel opvalt dat de meeste auto's die ongelukken ed krijgen een pools/litouws of witrussisch kenteken hebben ook al staat er harry vos of centrum transport op de zijlen

Quote 1:Mee eens! (noem maar even een voorbeeld: 1,5 jaar geleden kreeg ik een aanrijding met een automobilist die met 1 hand in 't gips reed, en met andere hand aan 't smssen was! Hij verloor dus de macht over het stuur, met alle drukte op de Nederlandse wegen kun je er dan niet meer omheen). We kunnen niet blijven uitwijken voor (idiote) actie's van auto-, motorrijders en ook collega chauffeurs.
Ik stel voor om maar eens een dagje mee te rijden met een beroepschauffeur, kan je alles op het gemak bekijken, genoeg (domme) actie te zien onderweg! :Y

Quote 2: Ook mee eens! Die gasten hebben letterlijk leren rijden op een landbouwtrekker, totaal geen ervaring. De Nederlandse chauffeurs staan te boek als de beste chauffeurs van Europa. En natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen, maar we doen allemaal ons best om het hele spul weer netjes heel af te leveren!

Over dat slipstreamen kan ik maar 1 ding zeggen, niet doen. (zie overige 10 pagina's)
 
Laatst bewerkt:
die gasten komen met bussen tegelijk bij vos aan en krijgen 1 hele dag cursus
en gaan de andere dag op pad met een nieuwe r124 topliner met een lowdecker erachter :N :N
 
vind eigenlijk dat mensen die hun a of b rijbewijs halen verplicht twee rijlesuren in een vrachtwagen moeten krijgen.
hebben ze teminste een beetje een idee van hoe en wat
 
Terug
Bovenaan Onderaan