achter de truck profiteren van z'n slipstream

een loei van een kuip ziet er niet uit op een chopper, dan lijk ik wel een opa van 50+
Zo zie je er ook uit als je in je doodskist ligt met een verschrompelde huid doordat je net wat euro's wilde besparen door vlak achter een vrachtwagen te gaan rijden. En op je kist plakken ze dan met Ductape jouw foto van hoe je eruit zag, want door de vrachtwagen achter je zijn al je botten wat versplinterd.

Ok, jij bent genomineerd voor de "Ik ben de domste en doodste maar meest besparende motorijdende voetballer aller tijden!" prijs. |(
 
Ik snap ook niet hoe mensen dr bij komen dat een motor eerder stil staat dan een vrachtwagen?
Maar als mensen het prettig vinden om lekkerte tuffen achteree nvrachtwagen om vervolgens niks meer te kunnen zien. Mijn zege heb je
 
goh hoop mensen nog niet gegeten vanvond :P

maar ik zou juist tussen twee vrachtwagens inrijden: rij je helemaal uit de wind en je wordt door "stuwing" nog opgeduwd ook *D
 
Je ziet helemaal niks als je achter zo'n ding rijdt, als er wat op de weg ligt rij je er dus mooi overheen, als hij remt mag je maar hopen dat je genoeg afstand gehouden hebt want die dingen al rijdend zoenen lijkt me erg pijnlijk... Kortom voor die paar centen zou ik het niet doen! (Daarbij rijden ze mij te veel zacht ;) )
 
Je moet helemaal niet vlak voor/tusse/achter trucks gaan hangen, als wat gereedschap eraf dondert of iets dergelijks ben je de lul, of als de truck de file te laat opmerkt en een noodstop maakt zit je dan mooi met je domme kop tegen het kentekenplaatje aan. Of als ie een klapband krijgt en de stukken rubber en truckonderdeeltjes vliegen in het rond.
Vooral doen dus dicht bij de vrachtwagens rijden :r
 
Je moet helemaal niet vlak voor/tusse/achter trucks gaan hangen, als wat gereedschap eraf dondert of iets dergelijks ben je de lul, of als de truck de file te laat opmerkt en een noodstop maakt zit je dan mooi met je domme kop tegen het kentekenplaatje aan. Of als ie een klapband krijgt en de stukken rubber en truckonderdeeltjes vliegen in het rond.
Vooral doen dus dicht bij de vrachtwagens rijden :r
nou en, weet je wel hoeveel centjes het scheelt als je dr lekker achter rijdt :}
 
Je moet helemaal niet vlak voor/tusse/achter trucks gaan hangen, als wat gereedschap eraf dondert of iets dergelijks ben je de lul, of als de truck de file te laat opmerkt en een noodstop maakt zit je dan mooi met je domme kop tegen het kentekenplaatje aan. Of als ie een klapband krijgt en de stukken rubber en truckonderdeeltjes vliegen in het rond.
Vooral doen dus dicht bij de vrachtwagens rijden :r

Ik ga natuurlijk niet achter wagens rijden met een open lading, da's niet echt slim nee. Maar je noemt wel allemaal dingen op die als je achter een luxe wagen zit ook kunnen gebeuren. We hebben het overigens niet over 2 of 3 meter achter een wagen rijden. Bij een grote trailer kan je op 20 meter na nog in z'n slipstream zitten.
 
en het is nog altijd minimaal 5-6000 kilo tegen 200 kilo wat van 100 naar 0 gezet moet worden. Heet geloof ik massa ;)
 
en het is nog altijd minimaal 5-6000 kilo tegen 200 kilo wat van 100 naar 0 gezet moet worden. Heet geloof ik massa ;)
precies en daarom kan ik ook harder remmen (de vrachtwagen)

Hoe rem je op de motor, je begint met knijpen, krijgt meer druk op je voorwiel, kan doorbouwen, meer druk,doorbouwen enz enz. Maw hoe meer druk/massa je op je banden krijg (om het ff zo te zeggen) hoe harder je kan remmen
 
en het is nog altijd minimaal 5-6000 kilo tegen 200 kilo wat van 100 naar 0 gezet moet worden. Heet geloof ik massa ;)
En het is 4-6-meer enorme geventileerde schijfremmen tegen een schijfje (of een trommeltje)..

--edit--
Nog afgezien van dat er 10x meer rubber contact met de weg heeft om de vertraging mee over te brengen.
 
en het is nog altijd minimaal 5-6000 kilo tegen 200 kilo wat van 100 naar 0 gezet moet worden. Heet geloof ik massa ;)

Als je naast mekaar rijdt en je weet beide het exacte zelfde moment te nemen om te gaan remmen, heb je gelijk.

Maar luister nou eens goed.. nee probeer het gewoon.. we zetten wel een bloempje op je grafzerk als aandenken.

It was nice knowing you, but he wouldn't listen.

20 meter achter een truck en dan geen turbulentie voelen.. yeah right!
daarvoor moet je er toch echt wel dichter op zitten .. oops heb ik mezelf nu verraden?? :+
 
Maar als we nu ff alle gevaren vergeten op hoeveel meter erachter zou je dan moeten rijden om echt te slipstreamen???
denk zelf dat het tot een meter of 3
 
Koop vrachtwagen, zet je motor achterin de bak. Ga erop zitten, en vraag vervolgens of een vriend je rond wil rijden. Ideaal, vooral omdat je geen benzine gebruikt!!
Je zit maximaal uit de wind, zal niet op je bek gaan, dus je hoeft ook geen pak + helm te kopen.

Swa vraagt zich af waarom hij dit eigenlijk nooit gedaan heeft :?
 
kijkt niemand hier formule 1?
Als de heren coureurs willen profiteren van een slip stream zitten ze echt zowat in de versnellingsbak.
Rond de 1 meter zeker!

Bij die truck dus ook.
Veel succes!
 
Stelletjes lullo's!!!! :(

De huidige generatie vrachtauto remt harder dan een Porsche turbo!!!. En dan maakt het niet eens uit of ie geladen is of nie....... :z

Kijken jullie nooit Extreme machines of meer van dat soort programma's?. Je ziet geen drol achter zo'n hok en je weet zeker waar je eindigt als dat hok in de ankers gaat!!! 8-)

NIET doen dus. Zo hard kan JIj niet remmen en als er geen bar aan de achterkant van de trailer zit, dan eindig je ergen tussen de achterassen O-)

Dombo's! :X

Leer er nu eens van !! Slipstreamen doe je maar op het circuit als je niet tussen 6 houten latjes wilt eindigen !!! :+
 
een loei van een kuip ziet er niet uit op een chopper, dan lijk ik wel een opa van 50+


als jij achter een vrachtwagen rijd en je kunt net zo langs de vrachtwagen kijken, dan kun je beter niet gaan slipstreamen.. dan kun je net zo goed naast de vrachtwagen rijden want als jij zo rijd krijg je grotere windklappen dandat je er naast zou rijden.

en ten tweede ben je niet wijs om achter een vrachtwagen te gaan slipstreamen.. met 80kmp heeft dat weinig effect. Je kunt beter een buikschuiver kopen.


Dombo's! :X

Leer er nu eens van !! Slipstreamen doe je maar op het circuit als je niet tussen 6 houten latjes wilt eindigen !!! :+

122240
 
En als je hem dan wil inhalen, ben je er opeens voor de trucker (die dan net ook wil inhalen bv.). Ze hebben geen binnenspiegel, he. Enkel zijspiegels. Je ziet de tekens boven de snelweg ook veel te laat met zo'n 'plaat (ijzer) voor je kop'.
 
ik durf haast zeker te wedden dat ik met mijn 55 ton treingewicht een motorrijder met 80 km/u eruit rem....

op alle assen remschijven en abs zeer brede banden en geen slipgevaar dus je mag gerust achter me gaan rijden maar ik ga niet vertellen bij je ouwelui thuis dat je het niet kon halen vanwege die 0,10 eurocent de liter goedkopere kilometers ..
 
ik snap uberhaupt al niet dat mensen willen slipstreamen achter vrachtwagens :S

koop dan een Fiat Panda
 
Terug
Bovenaan Onderaan