"Achter het vizier", een documentaire rondom ONK Wegrace!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Longneck

MF veteraan
23 nov 2007
5.251
4
Groningen
Facebook
Beste MF'ers,


Momenteel wordt er gewerkt aan het realiseren van een documentaire rondom het Open Nederlands Kampioenschap Wegrace, kortweg ONK genoemd. Het project heeft als werktitel "Achter het vizier" gekregen. Deze titel geeft goed weer waar de focus van deze documentaire ligt: niet zozeer op het racen zelf, maar meer op het plaatje eromheen en de motivatie van de rijders en teams. Waarom doen ze wat ze doen?

Initiatiefnemer, free-lance cameraman en motorsportfan Gerald van Gelder:
"Achter het Vizier wordt een documentaire rondom het Open Nederlands Kampioenschap (ONK) wegrace. Jonge coureurs die met hun Superbikes snelheden tegen de 300 kilometer per uur halen, vechtend om de overwinning met alle risico’s die daarbij komen.

Actie, sensatie, snelheid en adrenaline worden gecombineerd met de verhalen van de coureurs in dit enerverende kampioenschap. Een dure en gevaarlijke sport met weinig zicht op internationaal succes. We gaan dieper in op de motivaties van de personen achter het vizier om daarmee alle dimensies van de sport te belichten".

Een andere kijk op het racen dus! Kijk voor alle informatie over dit project, een introductievideo en voor eventuele donaties op:


Gedurende het project zullen op deze website ook regelmatig updates geplaatst worden!
 
Word dit niet zo'n "slechtere" versie van Fastest en BSB Showdown, etc..


Ben benieuwd kan wel leuk worden opzich
 
Laatst bewerkt:
Word dit niet zo'n "slechtere" versie van Fastest en BSB Showdown, etc..


Ben benieuwd kan wel leuk worden opzich

Is in mijn ogen niet te vergelijken. Op de website staat het doel van dit project duidelijk omschreven:

"Deze documentaire wordt een investering in het racen in Nederland. Ik ben van mening dat we hiermee Nederland beter op de kaart kunnen zetten als motorsportland. Niet alleen bij de motorfanaten maar juist ook bij het grote publiek. In deze documentaire proberen we te begrijpen wat de motivatie van de coureurs en teams is. Door dit te verwerken in een documentaire kunnen we deze passie voor de motorsport delen met een groter publiek. Gevolg? Meer interesse voor de sport waardoor het racen makkelijker wordt voor coureurs en teams. Denk hierbij aan de werving van sponsoren en het aantrekken van meer publiek bij de races. Er is nog te weinig bekendheid voor het ONK en een documentaire die landelijk wordt vertoond in bioscopen zorgt voor veel meer exposure."

Wellicht wilde de maker van "Faster" ook meer een kijkje in de keuken van het MotoGP-circus geven, maar aan exposure heeft MotoGP geen gebrek lijkt me.
 
Nu ben ik heel benieuwd of ook deze documentaire op medewerking van Pathe bioscopen kan rekenen. Ik juich dit initiatief in ieder geval van harte toe, elke vorm van positieve reclame is meegenomen en dit draagt er hopelijk inderdaad aan toe bij dat meer mensen de sport zullen gaan volgen! :}
 
Lijkt me gaaf, ben erg benieuwd! Gezien ons Hollands kaliber hoeft niemand te denken dat dit gaat concurreren met wereldwijde releases van professionele teams, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet... Kom maar op!
 
als motor liefheber in het algemeen heb ik in iedergeval mijn donatie al overgeschreven.
hoop dat er nog velen volgen . dit project moet toch wel gesteund worden door alle echte motorliefhebbers.
 
ook even een bedrijf in motorgereedschap een mail gedaan over deze documentaire.
je weet maar nooit . er moeten nog wel heel wat donaties bij.
 
Voor de duidelijkheid, je doneert niet rechtstreeks aan de maker. Mocht het project niet doorgaan, dan krijg je je donatie terug van www.voordekunst.
 
Gaat niet zo hard Dennis...

Inmiddels 15 donateurs.

Wellicht dat het na de Paasraces wat opschiet. Het zou mooi zijn als (diverse) teams hier ook eens over na gaan denken. Maar ik ga er vanuit dat Gerald hier ook al over nagedacht heeft. Dat gedeelte laat ik dus ook aan hem over verder :)
 
Wellicht dat het na de Paasraces wat opschiet. Het zou mooi zijn als (diverse) teams hier ook eens over na gaan denken. Maar ik ga er vanuit dat Gerald hier ook al over nagedacht heeft. Dat gedeelte laat ik dus ook aan hem over verder :)

Ik hoop het wel ja! flyers verspreiden ofzo ;)
 
Gaat dan toch best goed! Denk je dat iedereen gelijk ff zn knip trekt?

Ik vind het ook best goed gaan hoor...in deze tijden heeft iedereen (zeker ook ik) de hand op de knip. Zoals eerder ook al gepost is, krijgt iedere donateur zijn geld gewoon terug indien het project niet doorgaat. Dus uiteindelijk valt er alleen maar iets te winnen (of zie ik dit nu te rooskleurig?).
 
Ik neem aan dat hij daar ook aanwezig is om te werven? Wellicht is er ook subsidie voorhanden. Ik zou aankloppen bij de NPO en andere omroeporganisaties.
 
Om ff een idee te geven bij donatie:

wat krijg je?
€10
bij een donatie van €10 Niet alleen wordt je als sponsor genoemd in de aftiteling (mede mogelijk gemaakt door: ) maar je ontvangt tijdens de duur van de productie ook foto’s en updates van de nieuwste ontwikkelingen.
€25
bij een donatie van €25 Bovenstaande + een online premiere van de film.
€50
bij een donatie van €50 Bovenstaande + de DVD (inclusief extra’s)
€100
bij een donatie van €100 Bovenstaande + een uitnodiging voor de feestelijke première voor jou en een introducee.
€200
bij een donatie van €200 Bovenstaande + vermelding als speciale sponsor (evt. met logo van uw bedrijf) op de aftiteling van de film.
€500
bij een donatie van €500 Bovenstaande + een vermelding als officiele partner van in de begin-­‐credits van de film (met logo). Daarnaast wordt uw logo getoond op/in alle media-­‐uitingen m.b.t. de film (teasers /youtube clips /e-­mails).
€5.000
bij een donatie van €5.000 U bent de titelsponsor. (“….” Presenteert : “Achter het Vizier”) . Als officiele titel sponsor van de documentaire komt je naam/merk overal op te staan. Video’s, poster, trailer, mail, social media. Daarnaast blijf je exclusief op de hoogte van de ontwikkelingen rondom de documentaire. Ook ontvang je een VIP treatment tijdens de premiere en VIP box en VIP treatment op een ONK race.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan