achter remblokken vervangen

nolamaz

Rookie
5 mrt 2012
12
0
amersfoort
Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Honda Hornet S 600. Gisteren heb ik de achterband vervangen. De monteur gaf aan om ook het remblok (achter) te vervangen. Dit zou dan €150,- kosten. Vond dit nogal aan de hoge kant.

Nu wil ik zelf een remblok bestellen en dat erop laten zetten door een monteur. Heeft iemand enig idee welke type remblok ik moet kopen en waar?

Daarnaast vroeg ik mij af wat een gemiddelde monteur kan vragen voor het vervangen van een remblok.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,
Nolamaz.....
 
als de boel compleet vastgerot is kan 150,- nog wel een redelijke prijs.

blokjes kan je gewoon op internet bestellen, gewoon juiste merk/type/bouwjaar selecteren. voor de zekerheid kiezen voor EBC/armstrong blokjes, die werken prima
 
Bedankt voor jullie snelle reactie.

De boel is absoluut niet vastgerot... De remblokken zijn daarentegen wel bijna op.

Heb jij toevallig ook een website die ik kan gebruiken om het te bestellen?
 
Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Honda Hornet S 600. Gisteren heb ik de achterband vervangen. De monteur gaf aan om ook het remblok (achter) te vervangen. Dit zou dan €150,- kosten. Vond dit nogal aan de hoge kant.
Er stond een monteur te kijken hoe jij een achterband aan het vervangen bent?
Nu wil ik zelf een remblok bestellen en dat erop laten zetten door een monteur. Heeft iemand enig idee welke type remblok ik moet kopen en waar?

Daarnaast vroeg ik mij af wat een gemiddelde monteur kan vragen voor het vervangen van een remblok.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,
Nolamaz.....

ebay.de
ebay.co.uk
ebay.com
amazon.com
amazon.de
japparts.nl
en nog veel meer...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
martell, er stond geen monteur te kijken. Tikfoutje. Ik heb de achterbanden laten vervangen door een monteur.

En Broos, €150,- was alleen voor het plaatsen van een achterband (incl. kosten band)
 
150 euro voor monteren + band :? Wat ligt eronder, een scooterband?

Voor de rest vind ik 150 voor het vervangen van achterremblokjes erg duur. Daarentegen vind ik zelf blokjes kopen en daarna terug gaan om ze te laten monteren ook niet erg netjes. Maar dat is mijn mening.

Lekker zelf leren. Goed opzoeken hoe het moet en ontlucht meteen je remleiding.
 
Jouw remsysteem is een gesloten systeem, je hoeft niet 'preventief' te ontluchten. Zelfs bij het vervangen van de vloeistof hoef je, als je het goed doet, het systeem niet te ontluchten.
Toch heb ik bij al mijn motoren (huidige nog niet gedaan) de remmen 1x ontlucht, allemaal rond de 35K. Elke keer kwam ik wel wat lucht tegen. Ondanks dat het geen gesloten systeem is lijkt het mij na een flinke KM-stand niet geheel onnodig..


Maar goed, ik ben geen monteur hè ;) .
 
Laatst bewerkt:
Remblokjes vervangen is geen wetenschap kun je prima zelf doen.
Zeker als je pinnentjes soepel loskomen ben je zo klaar.T

tip 1 vergeet als je klaar bent niet even een paar keer op je rem te duwen zodat de blokjes tegen de remschijf aanzitten.
Je schrikt je het leplazerus als je moet remmen en hij remt de eerste 3 keer drukken niet.
 
Misschien is het een enthousiaste monteur die de remklauw uit elkaar trekt, helemaal schoonmaakt en de boel weer schoon en fris in elkaar beunt. Dan is 150 eu toch niet zo heel gek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan