Achter schokbreker vervangen ZX10R

Tech-9

Die hard MF'er
Donateur
12 apr 2003
738
0
Uden
Ik wil de orginele schokbreker van mijn motor vervangen door een Wilbers schokbreker,maar zit met de vraag hoe ik de motor neer moet zetten/hangen om de orginele schokbreker veilig te kunnen verwijderen. Kan ik hem op een bok zetten of juist niet? Moet ik de motor met een spanband van de grond af zien te krijgen...

Wie heeft hier ervaring mee???

Alvast bedankt.
 
Alle moeren los maken en de bouten laten zitten. Als je zover bent, even de iemand de motor op de jiffy tillen en dan binnen een paar tellen bouten er uit halen, schokbreker eruit nieuwe erin. Bouten er weer in en neer gooien :) .

Moet kunnen denk ik.
 
Je kunt hem iig niet op de bok zetten. De bok zit onder de achterbrug en die moet juist vrij zijn als je de schokbreker eraf wilt halen. Fiets optakelen (niet aan de achterbrug) of net voor de achterbrug (onder het blok) opkrikken en eventueel met een spanband oid het voorwiel op de grond houden zodat ie niet achterover kantelt.
 
Krik de fiets op, zoals omschreven. Leg een baksteen oid onder je achterwiel. Door de baksteen wat verder onder je wiel te schuiven of er juist een stukje onder vandaan, kun je de hoogte precies naar behoefte aanpassen.
 
Het is gelukt,heb een mooie stevige beugel gemaakt voor aan het dak van mn schuur. Daar na met een spanband en een krik de motor uit de vering getrokken.

Dank voor jullie tips en trucs
 
Terug
Bovenaan Onderaan