achteras er-5

corredor

Die hard MF'er
15 mei 2006
673
0
ommen
ik moet ketting eraf en nieuwe tandwielen erop

maar wat gebeurd er met de rem inrichting als ik de achteras eruit trek
of maakt dat nie uit
 
Heeft een ER-5 trommel of schijf? Bij een schijf kan je zo je wiel er tussenuit trekken zonder problemen, bij een trommel moet je alles even loshalen zodat je trommel los van je achterbrug zit, verder ook geen probleem.
Gewoon uit elkaar trekken dus, je ziet vanzelf hoe het werkt.
 
Trommelrem ;)

Even het moertje van het de lange dunne bedieningsarm eraf draaien net zoals de reactie-arm.

Als het wiel eruit is kan de rem uit de trommel gehaald worden... Niks bijzonders, het is een geheel dus kan ook zo weer erin gezet worden :) .
 
oke jonges bedank alvast

moet zelf maar zien wat er gebeurt als het maar makkelijk weer inelkaar kan
als het goed is krijg ik vandaag onderdelen binnen.

en als het egt nie lukt ga ik wel naar iemand toe die er nog meer verstand van heeft :}
 
Zoals eerder gezegd armpje van trommelrem losmaken (moertje) en verbindingspunt van de arm losmaken die ervoor zorgt dat trommelrem niet meedraait, en erop letten dat je de afstandsringen aan de goede kant van het wiel houdt.
Als je ook de achterbrug moet demonteren omdat je een geklonken ketting hebt, moet je niet vergeten om het veertje van de achterrem schakelaar los te maken, het is even lastig maar dit lukt je wel.
Let op voortandwiel kan erg vastzitten ( vergeet borging niet).
Succes
 
ja voortandwiel is al los, en die zat inderdaad heel erg vast
we zien wel hoe het zo gaat wacht nu nog op de postbode.

en wat bedoel je met die ringen is dat de ruimt aan elke kant van het wiel tussen de achter brug?
 
Terug
Bovenaan Onderaan