Achterband glijdt snel weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjpzwart

Rookie
5 aug 2010
3
0
Omg. Zwolle
Hallo allemaal, ik zal me eerst ff voorstellen, ik ben namelijk nieuw op dit forum.
Ik ben Maarten, kom uit Zwolle en heb sinds kort een cbr1000f erbij.
Nou heb ik alleen het idee dat ik met deze motor redelijk snel op het einde van de band zit, er ligt een prot-tech (nog nooit van gehoord) 180/55/17 band onder. Normaal gesproken met mijn vorige en andere motor fz 750 en fjr1300 houd ik normaal altijd wel kleine angststreepjes op de band over bij de cbr helemaal niet, geregeld dat ik hem moet corrigeren omdat ik mijn achterband voel glijden. Ook heb ik het idee dat ik deze motor bij dezelfde snelheid in de bocht de motor veel platter moet leggen dan de andere motoren maar uiteindelijk minder hard door de bocht kan omdat ik zo snel aan het einde zit. Ligt dit nou aan het type motor of omdat er gewoon een waardeloze band onder ligt ??? Het merk pro-tech zegt mij namelijk ook helemaal niks.
 
Als je het niet safe aan vindt voelen dan een andere band erom heen laten leggen , de volgende keer lig je misschien op je plaat met alle gevolgen vandien.

Succes O-)

PS welkom op dit geweldige forum :Y
 
Laatst bewerkt:
Zou ook voor een andere band gaan.

Een maat van me heeft ook een 1000F en ik kan niet zeggen dat daar niet snel mee door een bocht gegaan wordt...
 
Bandje gewoon oproken (@ MFMM) en er een Michelin Pilot Road 2CT op (laten) leggen ....
 
Laatst bewerkt:
Welkom!
nope mij ook niet. Als je het niet vertrouwt of er geen goed/veilig gevoel bij hebt zal ik em (laten) vervangen voor een merk wat je wel kent. :Y
 
Laatst bewerkt:
Als je het niet safe aan vindt voelen dan een andere band erom heen laten leggen , de volgende keer lig je misschien op je plaat met alle gevolgen vandien.

Succes O-)

PS welkom op dit geweldige forum :Y
:^

welkom :Y
 
Hoi Maarten,

Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een nieuwe achterband, en deze loopt bijna volledig rond. Ik kreeg het dringende advies om deze band eerst heel goed warm te draaien, voor ermee plat te gaan. Deze Dunlop Sportmax GP kleeft gewoon aan de weg, maar alleen als hij goed warm is.

Wellicht is bovenstaande herkenbaar voor je.
 
welkom

ik zou er ook een andere achterband op zetten, 1 van een fatsoenlijk merk. die eerder genoemde Pilot Roads. volgens mij wordt op jouw fiets zowel een 170 als een 180 band aanbevolen.
Je zou dus kunne kiezen voor een wat smallere band.

Misschien dat de combinatie met je voorband ook niet juist is en daarom de motor niet fijn de hoek om gaat.
 
fatsoenlijk merk eronder gooien..

verschil in hellingshoek kan te maken hebben met het gewicht van je cbr en je houding op de fiets, dat zegt op zichzelf dus niets..
 
Hallo allemaal, ik zal me eerst ff voorstellen, ik ben namelijk nieuw op dit forum.
Ik ben Maarten, kom uit Zwolle en heb sinds kort een cbr1000f erbij.
Nou heb ik alleen het idee dat ik met deze motor redelijk snel op het einde van de band zit, er ligt een prot-tech (nog nooit van gehoord) 180/55/17 band onder. Normaal gesproken met mijn vorige en andere motor fz 750 en fjr1300 houd ik normaal altijd wel kleine angststreepjes op de band over bij de cbr helemaal niet, geregeld dat ik hem moet corrigeren omdat ik mijn achterband voel glijden. Ook heb ik het idee dat ik deze motor bij dezelfde snelheid in de bocht de motor veel platter moet leggen dan de andere motoren maar uiteindelijk minder hard door de bocht kan omdat ik zo snel aan het einde zit. Ligt dit nou aan het type motor of omdat er gewoon een waardeloze band onder ligt ??? Het merk pro-tech zegt mij namelijk ook helemaal niks.

band vervangen voor een 2ct michelin, of pilot road 2, doe voor dan ook meteen! vallen is duurder zowel voor je gezondheid als voor je fiets en kleding.

bezuinigen op banden is het verkorten van je eigen 'leven'sduur...
 
Ik zou idd eerst andere bandjes erom leggen, liefst voor en achter tegelijk bij een zaak die er verstand van heeft. Je geeft zelf al aan dat de band van het type merkloos is.

Maakt het nog uit welke kant de bocht is of is dat verder niet van belang? Als dat wel uitmaakt ligt het denk niet aan je band ...
 
Heeft de motor soms lang stilgestaan? Klinkt namelijk alsof die band is uitgedroogd.
Check de DOT-code eens zodat je weet van welk jaar hij is.
 
Hoi Maarten,

Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een nieuwe achterband, en deze loopt bijna volledig rond. Ik kreeg het dringende advies om deze band eerst heel goed warm te draaien, voor ermee plat te gaan. Deze Dunlop Sportmax GP kleeft gewoon aan de weg, maar alleen als hij goed warm is.

Wellicht is bovenstaande herkenbaar voor je.

Dan moet je bijvoorbeeld een conti Road attack of sportattack kopen dan heb je dat probleem niet.

een michelin mpr kan natuurlijk ook.
 
'Achterband glijd snel weg' > 'Achterband glijdt snel weg'
 
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga er een andere achterband op gooien.

En ja, Mastenbroek kennen de meeste mensen niet, dus zeggen we maar Zwolle
Wat mij betreft mag er een slotje op.
 
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga er een andere achterband op gooien.

En ja, Mastenbroek kennen de meeste mensen niet, dus zeggen we maar Zwolle
Wat mij betreft mag er een slotje op.

Maarten,

Heb je mischien nog een pica van de achterband inclusief naam en type? Ben namelijk reuze benieuwd wat voor een kauwgumband jij er onder hebt.

Alavast bedankt!
 
Ik had je nog een goede tip willen geven, maar als je uit Mastenbroek komt ipv uit Zwolle krijg je hem niet.

Doen of je uit Zwolle komt...opschepper.... :+
 
Laatst bewerkt:
Zowieso met dit weer (en herfstweer) is het soms best link ivm met rommel op de weg, vooral van boerenwagens, die knoeien allerlei zooi op de weg en het verkeer rijdt dat erin, wordt spekglad.

Als de band bijna op is, zou ik hem zeker vernieuwen, en de nieuwer coatinglaag er ff afschuren met sop en een schuurspons. Daarna nog wel ff rustig aan doen de eerste 50 km ofzo.

Het stuurgedrag kan ook anders aanvoelen met een andere motor waar je even aan moet wennen.
Probeer eens een andere zithouding als je een bocht ingaat.
 
Banden waar je het volle vertrouwen in kunt hebben doen je zoveel plezier met rijden... en zijn zoveel veiliger.
Dus, als het financieel haalbaar is: vervangen door kwaliteit, het is immers je enige contact met de weg zolang je rijdt.
 
Volgens mij ben ik de eerste die het zegt, maar vervang die banden voor betere en geniet
 
Wat dat platter (moeten) gaan betreft: met een bredere band moet de motor bij dezelfde hellingshoek schuiner gelegd worden dan bij een smallere band. De '89 jaargang heeft volgens de info die ik gevonden heeft een 170 band achter en dat zou dan ook de maat zijn die ik er op zou zetten (maar hoeveel verschil er tussen de jaargangen zit weet ik niet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan