Achterband in gsxr 1990

Caferacert

Die hard MF'er
5 aug 2015
397
30
Weet iemand of er een 200 band in deze achterbrug van een 1990 gsxr past?

Wil ook nog een dikkere voorband plaatsen
Wat past hier maximaal in?

Misschien iemand die dat al is heeft gedaan of ervaring mee heeft.

Ben al aardig aan het ombouwen geweest hier en daar.

Nieuwe bochten erop gemaakt
Andere koplamp
Einddemper ingekort
Nieuwe accu geplaatst
Afgelopen weekend een beurt gegeven, nieuwe olie en oliefilter.
Luchtfilters gereinigd.
Zitje en hier deze geplaatst is wil ik nog anders,
Nog over aan het nadenken hierover, misschien iemand tips ideeën?
 

Bijlagen

  • IMG_20200509_093549.jpg
    IMG_20200509_093549.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 7
  • IMG_20200509_093915.jpg
    IMG_20200509_093915.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 9
Weet iemand of er een 200 band in deze achterbrug van een 1990 gsxr past?

Wil ook nog een dikkere voorband plaatsen
Wat past hier maximaal in?

Misschien iemand die dat al is heeft gedaan of ervaring mee heeft.

Ben al aardig aan het ombouwen geweest hier en daar.

Nieuwe bochten erop gemaakt
Andere koplamp
Einddemper ingekort
Nieuwe accu geplaatst
Afgelopen weekend een beurt gegeven, nieuwe olie en oliefilter.
Luchtfilters gereinigd.
Zitje en hier deze geplaatst is wil ik nog anders,
Nog over aan het nadenken hierover, misschien iemand tips ideeën?
Je kunt natuurlijk zelf meten. De motor staat bij jou.

Een dikkere band kan. Maar zoals gezegd, met bredere maten, gaat het steeds boller staan, als je geen bredere velg pakt.
 
Je kunt natuurlijk zelf meten. De motor staat bij jou.

Een dikkere band kan. Maar zoals gezegd, met bredere maten, gaat het steeds boller staan, als je geen bredere velg pakt.

Ok thanks
Dacht dat moet wel lukken aangezien ik laatst een VfR type 2 zag waarop ook een 190 op gelegd was waar normaal 170 op zit
 
Ik heb de velg laten verbreden naar 6" en er een 190 band op liggen met een 520 ketting. Een 200 band zou net kunnen maar dan moet je je wiel wel 5mm of meer uit het midden plaatsen. (Naar rechts dus)
Ook zal je de trekstang van je remklauw moeten aanpassen.
 
Die heeft een enkelzijdige achterbrug. Daar kun je theoretisch een eindeloos brede achterband op leggen

Dat weet ik omdat ik zelf wel is een VFR achterbrug in een fireblade heb geplaatst.
Met auto velg en een spacer heb laten maken.
Maar die ik laatst zag was gewoon niets aangepast met orginele velg en geen spacers.
Wilde gewoon weten wat kan zonder aanpassingen bij een gsxr Snappie
 
Ik heb de velg laten verbreden naar 6" en er een 190 band op liggen met een 520 ketting. Een 200 band zou net kunnen maar dan moet je je wiel wel 5mm of meer uit het midden plaatsen. (Naar rechts dus)
Ook zal je de trekstang van je remklauw moeten aanpassen.

6j dus wat zit er standaard in dan 5,5j?
Ok nou ik ga d'r maar is induiken en kijken wat er allemaal mogelijk is en hoe ik het zou kunnen gaan doen. Trekstang is het minst lastige maar zal ook moeten idd.
Thanks mannen
 
Past niet zonder de ketting naar links te verplaatsen (of je wiel uit het midden te zetten) en de remstang aan te passen, plus je wilt dan een 6 inch brede velg hebben ipv de originele.
de VFR heeft een enkelzijdige brug, bij een veel bredere band wordt die vaak uit het midden gezet, ben daar zelf geen fan van.
 
Bj'89 zit in de 1100 standaard maar een 4,5j met een 160 band in. De 750 uit '90 heeft standaard een 170 band. Of de 1100 uit '90 ook een 170 band heeft weet ik niet zeker.

Zal is kijken wat voor velg uit welk jaar ik er in heb liggen of kan iemand dit zo zeggen.
 

Bijlagen

  • IMG_20200509_093623.jpg
    IMG_20200509_093623.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 3
  • IMG_20200409_174035.jpg
    IMG_20200409_174035.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 3
  • IMG_20200407_194426.jpg
    IMG_20200407_194426.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 4
  • IMG_20200509_093915.jpg
    IMG_20200509_093915.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 4
Past niet zonder de ketting naar links te verplaatsen (of je wiel uit het midden te zetten) en de remstang aan te passen, plus je wilt dan een 6 inch brede velg hebben ipv de originele.
de VFR heeft een enkelzijdige brug, bij een veel bredere band wordt die vaak uit het midden gezet, ben daar zelf geen fan van.

We gaan het zien, een maat van me heeft er ook 1 op laten leggen bij een motorzaak.
Daar zijden ze ook past gewoon.
Als ik foto's heb ga ik kijken hoe en wat.
 
Als je het zo goed weet waarom vraag je het dan?
Laat maar zien die foto's van een standaard 1990 750 met 200 band O-)

We hebben het over die enkelzijdige achterbrug, wel opletten hé. Daar reageerde eerder al op.
Ik zeg niet dat ik het beter weet, ik vraag iets en vertel wat ik van een andere kant hoor.😉
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de standaard maten. En zoals al eerder is aan gegeven heeft het niet zoveel zin om een brede band op een smalle velg te monteren. Je trekt de band uit model waardoor de rijeigenschappen er zeker niet beter op worden, je band slijt als een malle...én het ziet er niet uit. Letterlijk dan want als je gaat meten kom je gewoon nooit aan die 200mm.
Velg verbreden is niet goedkoop. Een ander wiel scoren kan al voor een paar tientjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan