Achterband lek.(Welk band nu?)

Welke band?

  • Pirelli

    Stemmen: 2 18,2%
  • Dunlop

    Stemmen: 3 27,3%
  • Bridgestone

    Stemmen: 5 45,5%
  • Metzeller

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michellin

    Stemmen: 1 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    11

Agos

Banned User
5 jan 2003
6.954
5
Nederland
Mijn achterband van mijn SRAD is lek door een klein splitgravel-steentje.(hoe dat kan gebeuren vraag ik me nog steeds af)
Ik zit nu met de overweging welke achterband ik zal nemen.

Een ss-bandje van Bridgestone?
Een MPS?
Of weer een Dunlop 207?

De MPS is een leuke band maar ik lees dat je hem goed warm moet rijden,wat in dit jaargetijde natuurlijk geen probleem is.
En aangezien je het motorseizoen zo een achterband versleten hebt is dit mischien een verstandige keus.
Volgens Blade10 gaat die lang mee en wordt ie niet snel vierkant en dat is handig omdat ik naast snelle bochtjes ook wel eens de rest van Nederland wil verkennen en dan worden de meeste banden snel vierkant.

De banden van Bridgestone word wat sneller vierkant volgens de berichten op het forum en als ze wat minder profiel hebben dan wordt de grip ook minder volgens de berichten.
Ik vraag me dus of hoe dit bij de MPS is?

De 207 is ook een lekkere plakband maar die valt de bocht in,dit is overigens niet erg bij leuk snel bochtenwerk en ik kan dit wel waarderen.
Maar niet overal is het leuk scheuren en dan stuurt ie nogal nerveus als je niet met die band gaat gooien en smijten.(ik vind een set 207 het lekkerste rijden als je constant aan het gooien en smijten bent)
Het nadeel van die band is weer dat ie best snel vierkant is als je niet de godganse tijd aan het gooien en smijten bent.
Een aangezien de band die ik nu lekgereden heb al lek is door een splitgravel-steentje vraag ik me dus af hoe betrouwbaar die band is qua karkas.

Bovendien zit ook te twijfelen over de bandemaat.
Op een 6J velg kan toch het beste een 190 band en op een 5.5J een 180 band?
Wie heeft ervaring met een 180 band op een SRAD en wat is de breedte van de velg?

Overigens leuk om weer op het forum te zitten die nu een stuk sneller is.
Leuk om weer eens te typen ook nu mijn comp het weer doet.
Bij de buren af en toe lezen op het forum is ook maar niks.

Bij voorbaat dank,

En niet zeuren dat het alweer een bandentopic is,want ik ben een enorme piekeraar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
O ja,vermeld effe de km's die je met je bandje hebt gereden als je één van deze banden hebt gereden.
 
De banden van Bridgestone word wat sneller vierkant volgens de berichten op het forum en als ze wat minder profiel hebben dan wordt de grip ook minder volgens de berichten.
Ik vraag me dus of hoe dit bij de MPS is?

Ehm, ik weet niet of je de verhalen dan goed gelezen hebt, maar Bridgestone heeft dus banden met dubbel compound. Dat is dus voor het tegengaan van o.a. een vierkante band. :)
Ik heb nu Metzelers Sportec M1 onder mijn Yamaha Thundercat zitten en daar laat ik nu een Britgestone BT-010 0f BT-020 op zetten achter. BT-010 is in het kort voor de sportieve rijders en gaat iets minder lang mee dan de BT-020.

Dubbel Compound houdt in als je het nog niet wist btw, hardere laag in het midden van de band, zachtere lagen aan de zijkant. De kans dat je een vierkante band nu krijgt moet dus kleiner zijn volgens Bridgestone. :X
 
Dat dubbele compound is toch niet bij een 010?
Ik las ergens hier op het forum dat een 010 toch sneller vierkant wordt dan een MPS.
Hoe lang doe je ongeveer met een 010?
En verlies je veel grip naarmate ze minder worden?
 
Ik ben tervreden met mijn Diablo.
Heb met mijn achterband bijna 6000 km gereden en is nu meer dan de helft versleten.
Toch netjes.
 
Mijn Thundercatje is weer helemaal ok met voor BT010 en achter BT020.
Ik heb mij gebaseerd op het advies van de bandenboer en op dat van enkele posters en clubleden; BT020 voor de toer/sporttijders. BT010 iets zachter, meer sport.
gr.brommertje.
 
Volgens mij ga ik dan driften met een 020.
Mijn 207 heeft ook een keer een stapje opzij gezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou gewoon eens wat zoeken op het forum! Dab kom je er wel uit. Ik geloof idd dat de MPS minder snel vierkant wordt dan de 010. Als je met de 207 al eens een stapje opzij hebt gedaan zou ik maar niet voor de 020 gaan(sporttoer)
 
Dat ik geen 020 zou nemen daar was ik al over uit.
Maar het is altijd zo twijfelen hè?
Zal het wel lekker rijden 2 verschillende banden?
Ik heb tot nu toe altijd met een setje gereden.
 
hier een bandentest
http://www.tl1000.com/pb_tires/sport_rider_sep_2001.htm
Ik denk dat binnenkort voor de MPS ga. Die pirelli Diablo is een stuk duurder.
En wat betreft warmrijden van je banden...... Tegen de tijd dat je motor warm is zijn je banden dat heus ook wel.
Als je met de 207 niet echt tevreden bent zou ik er van af stappen. Misschien 208 om het nog even op Dunlop te houden?
 
Heb net een BT012 voor en een BT020 achter op m'n gsx-r laten leggen....
Nog geen ervaring mee verder..

Had eerst de 207 voor en achter, goede band, plakt lekker (als ie maar warm is!)

Heb nu BT's erop om eens wat anders te proberen..Twijfelde tussen Pirreli Diablo en de BT's..Diablo schijnt ook erg goed te zijn! Volgende keer diablos proberen..
 
Heb net een BT012 voor en een BT020 achter op m'n gsx-r laten leggen....
Nog geen ervaring mee verder..

Had eerst de 207 voor en achter, goede band, plakt lekker (als ie maar warm is!)

Heb nu BT's erop om eens wat anders te proberen..Twijfelde tussen Pirreli Diablo en de BT's..Diablo schijnt ook erg goed te zijn! Volgende keer diablos proberen..
Hoe lang deed jij met de achetrband van je 207?
 
Heb net een BT012 voor en een BT020 achter op m'n gsx-r laten leggen....
Nog geen ervaring mee verder..

Had eerst de 207 voor en achter, goede band, plakt lekker (als ie maar warm is!)

Heb nu BT's erop om eens wat anders te proberen..Twijfelde tussen Pirreli Diablo en de BT's..Diablo schijnt ook erg goed te zijn! Volgende keer diablos proberen..

bt020 achter, dat snap ik nou niet he |( :X hadden ze geen madacam meer? |(
 
bt020 achter, dat snap ik nou niet he |( :X hadden ze geen madacam meer? |(
Zullen gerust gasten zijn voor wie het makkelijk kan en volgens mij kan je er ook best hard mee,maar ik heb toch liever meer grip.(zeker als een 207 al een stapje opzij zet)
 
Voor en achter een BT012ss. Heeft het 6500 km uitgehouden, scheelt natuurlijk dat ik als een mietje rijd :P Echt overdreven vierkant wordt ie niet. Zolang je hem bij snelweggebruik maar op 3 bar of meer zet. Ben er op en neer mee naar Italie gereden.

Grip is ruim voldoende, ook in de regen en de band warmt erg snel op. Voordeel tov een 010 is dat deze bij circuitgebruik wel heel blijft. Grip is ook iets beter. Zeker bij uitkomen van bochten.
 
Hebben deze banden bij de eerste km's al meteen grip of moet je de coating er nog afrijden?
Zit toch zo'n speciaal stofje door die band net zoals bij MPS?
 
Hebben deze banden bij de eerste km's al meteen grip of moet je de coating er nog afrijden?
Zit toch zo'n speciaal stofje door die band net zoals bij MPS?

Grip is vanaf het begin goed, je moet wel ff voorzichtig de siliconenlaag eraf rijden ... maar dat heeft iedere band.
 
Ik ben tervreden met mijn Diablo.
Heb met mijn achterband bijna 6000 km gereden en is nu meer dan de helft versleten.
Toch netjes.
En hoe zit het met de grip?
Zijn meer mensen positief over dit bandje,dus deze neem ik ook mee in mijn keuze.
 
Hoe lang deed jij met de achetrband van je 207?

Ik rijd geen peugeot! :+


Maar hoelang ik met mijn 207 deed, ik weet het niet, heb de motor gekocht met deze band erop...weet niet hoeveel deze toen al gereden had op die 207..Als ie er vanaf het begin opgelegen heeft dan heb ik er 10000km mee gereden..band wel echt OP dan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan