Mijn achterband van mijn SRAD is lek door een klein splitgravel-steentje.(hoe dat kan gebeuren vraag ik me nog steeds af)
Ik zit nu met de overweging welke achterband ik zal nemen.
Een ss-bandje van Bridgestone?
Een MPS?
Of weer een Dunlop 207?
De MPS is een leuke band maar ik lees dat je hem goed warm moet rijden,wat in dit jaargetijde natuurlijk geen probleem is.
En aangezien je het motorseizoen zo een achterband versleten hebt is dit mischien een verstandige keus.
Volgens Blade10 gaat die lang mee en wordt ie niet snel vierkant en dat is handig omdat ik naast snelle bochtjes ook wel eens de rest van Nederland wil verkennen en dan worden de meeste banden snel vierkant.
De banden van Bridgestone word wat sneller vierkant volgens de berichten op het forum en als ze wat minder profiel hebben dan wordt de grip ook minder volgens de berichten.
Ik vraag me dus of hoe dit bij de MPS is?
De 207 is ook een lekkere plakband maar die valt de bocht in,dit is overigens niet erg bij leuk snel bochtenwerk en ik kan dit wel waarderen.
Maar niet overal is het leuk scheuren en dan stuurt ie nogal nerveus als je niet met die band gaat gooien en smijten.(ik vind een set 207 het lekkerste rijden als je constant aan het gooien en smijten bent)
Het nadeel van die band is weer dat ie best snel vierkant is als je niet de godganse tijd aan het gooien en smijten bent.
Een aangezien de band die ik nu lekgereden heb al lek is door een splitgravel-steentje vraag ik me dus af hoe betrouwbaar die band is qua karkas.
Bovendien zit ook te twijfelen over de bandemaat.
Op een 6J velg kan toch het beste een 190 band en op een 5.5J een 180 band?
Wie heeft ervaring met een 180 band op een SRAD en wat is de breedte van de velg?
Overigens leuk om weer op het forum te zitten die nu een stuk sneller is.
Leuk om weer eens te typen ook nu mijn comp het weer doet.
Bij de buren af en toe lezen op het forum is ook maar niks.
Bij voorbaat dank,
En niet zeuren dat het alweer een bandentopic is,want ik ben een enorme piekeraar.
Ik zit nu met de overweging welke achterband ik zal nemen.
Een ss-bandje van Bridgestone?
Een MPS?
Of weer een Dunlop 207?
De MPS is een leuke band maar ik lees dat je hem goed warm moet rijden,wat in dit jaargetijde natuurlijk geen probleem is.
En aangezien je het motorseizoen zo een achterband versleten hebt is dit mischien een verstandige keus.
Volgens Blade10 gaat die lang mee en wordt ie niet snel vierkant en dat is handig omdat ik naast snelle bochtjes ook wel eens de rest van Nederland wil verkennen en dan worden de meeste banden snel vierkant.
De banden van Bridgestone word wat sneller vierkant volgens de berichten op het forum en als ze wat minder profiel hebben dan wordt de grip ook minder volgens de berichten.
Ik vraag me dus of hoe dit bij de MPS is?
De 207 is ook een lekkere plakband maar die valt de bocht in,dit is overigens niet erg bij leuk snel bochtenwerk en ik kan dit wel waarderen.
Maar niet overal is het leuk scheuren en dan stuurt ie nogal nerveus als je niet met die band gaat gooien en smijten.(ik vind een set 207 het lekkerste rijden als je constant aan het gooien en smijten bent)
Het nadeel van die band is weer dat ie best snel vierkant is als je niet de godganse tijd aan het gooien en smijten bent.
Een aangezien de band die ik nu lekgereden heb al lek is door een splitgravel-steentje vraag ik me dus af hoe betrouwbaar die band is qua karkas.
Bovendien zit ook te twijfelen over de bandemaat.
Op een 6J velg kan toch het beste een 190 band en op een 5.5J een 180 band?
Wie heeft ervaring met een 180 band op een SRAD en wat is de breedte van de velg?
Overigens leuk om weer op het forum te zitten die nu een stuk sneller is.
Leuk om weer eens te typen ook nu mijn comp het weer doet.
Bij de buren af en toe lezen op het forum is ook maar niks.
Bij voorbaat dank,
En niet zeuren dat het alweer een bandentopic is,want ik ben een enorme piekeraar.
Laatst bewerkt door een moderator: