achterband loopt langzaam leeg

Thomss

Olie met een rietje
13 okt 2018
90
9
Hilversum
In eerste instantie dacht ik dat het ventiel lek was, en heb deze (het binnen ventiel) vervangen.
Helaas verlies de band nog steeds lucht.. Mijn achterband loopt in een week leeg naar een niet meer berijdbare positie.
optische controle van mijn band leverde niets op. geen indringers, geen verdachte plekken gewoon niets te zien.
Hoe kan ik het best, dit punt van lekken opzoeken.
de band heeft amper het asfalt gezien en is dus zo goed als nieuw..
 
Ook de koordlagen krijgen bij een bredere band het veel meer voor hun kiezen. daarom worden die koordlagen sterker gemaakt dan bij een smalle band.
M.a.w. de breedte is van grote invloed op hoe sterk de band moet zijn. Vandaar dat dat dunne fietsbandje makkelijk 10 bar kan hebben.

Je hebt helemaal gelijk, ik dacht een andere kant op. Als de omtrek van een band 10 cm is, trekt er bij 1 bar 10 kg aan die omtrek per cm. Is de omtrek 20 cm, dan wordt het 20 kg.

Biertje?
 
Je hebt helemaal gelijk, ik dacht een andere kant op. Als de omtrek van een band 10 cm is, trekt er bij 1 bar 10 kg aan die omtrek per cm. Is de omtrek 20 cm, dan wordt het 20 kg.

Biertje?
Nee dank je, dat mag ik niet hebben. Daar zitten vrouwelijke hormonen in.

Je gaat er slap van lullen, denken dat je overal verstand van hebt en je kan geen auto meer rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan