Achterband monteren incl (de)montage Groningen

Harmen

MF veteraan
31 mei 2004
2.596
0
Hallo allemaal,

Ik heb al heel wat afgezocht op het motor-forum, maar kan niks vinden hierover (vandaar ook de late post). tenminste niet in de buurt van Groningen. Het verhaal is als volgt, ik heb van een mede mf'er een achterband gekocht *O* , een mpp.

Nu wil ik deze graag laten monteren incl. demontage en montage van mijn velg. Nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft in het mooie Groningen? Ik kan me ook voorstellen dat motorzaken hier niet om zitten te springen.

Ik heb er ook over nagedacht om zelf de velg te demonteren (heb ik laatst ook bij mijn voorband gedaan) maar heb er nog niet echt vertrouwen in dat ik hem er ook weer recht in krijg |(

Suggesties?

Alvast bedankt
 
Heb je een achterbok? Achterwiel eruit halen is kinderlijk eenvoudig...

Asmoer losdraaien
as uit je wiel halen
wiel iets naar voren duwen en de ketting naast je tandwiel leggen
wiel er uit halen...

(afhankelijk van waar je remklauw zit moet je deze ook nog even losdraaien)

stelt echt niets voor! Scheelt je een hoop geld :Y Enige waar je even op moet letten zijn eventuele spacers die er tussen zitten, die moeten er bij montage natuurlijk ook weer tussen.
 
Heb je een achterbok? Achterwiel eruit halen is kinderlijk eenvoudig...

Asmoer losdraaien
as uit je wiel halen
wiel iets naar voren duwen en de ketting naast je tandwiel leggen
wiel er uit halen...

(afhankelijk van waar je remklauw zit moet je deze ook nog even losdraaien)

stelt echt niets voor! Scheelt je een hoop geld :Y Enige waar je even op moet letten zijn eventuele spacers die er tussen zitten, die moeten er bij montage natuurlijk ook weer tussen.

Hey Duckman,

Ik heb een achterbok, dit lijkt heel eenvoudig idd, maar hoe zet het met de (hoe noem je dat?) kettingspanners? Blijven die op dezelfde maat staan? Mijn wiel moet er natuurlijk wel weer recht in :o Of moet je die wel weer even nameten met een schuifmaat?

alvast bedankt :)
 
Als je niet aan die spanners komt, dan hoef je niets te doen. Je kan natuurlijk altijd voor de zekerheid na die tijd even checken of ze nog goed staan..

Spacer zijn een soort ringen/busjes die tussen je wiel en de achterbrug kunnen zitten, was bij mijn ZXR wel zo... volgens mij heb ik ze bij mijn z1000 niet. Maar dat zie je vanzelf als je je wiel eruit haalt.

Ik heb het destijds gewoon gedaan en het is echt heel makkelijk :Y
 
Rij die motor incl band hier maar een keer heen, zal ik het je voordoen ;) Rijden we gelijk ff naar de dealer om bandje te wisselen, ben je in 1 keer klaar :)

Als je bandje niet mee kunt nemen op de motor, kan ik die wel voor je meenemen (werk in de stad ;) )
 
In Wittewierum 30 euro. Kijk naar klein bordje langs de weg na het landbouwmechanisatiebedrijf, gerekend vanaf brug over het Eemskanaal. Hij werkt nauwkeurig, balanceert goed etc.
Pigion
 
Bedankt allemaal voor de reacties

@ zx7 Arnold thx voor het aanbod, ik ga kijken of het me gaat lukken, anders neem ik zeker contact met je op :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan