Achterband profiel alleen in het midden gesleten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxvos

Rookie
22 jul 2018
6
1
Hallo allemaal,

Ik gebruik mijn motor (xj600s) nagenoeg alleen voor woon werk verkeer wat zo'n 90% snelweg is. Daarom slijt mijn band vooral in het midden vanwege het, helaas, weinige bochtenwerk (1,3 mm profiel gemeten) . Mijn vraag is, kan ik nog even doorrijden met deze band aangezien het profiel enkel in het midden gesleten is of moet deze alsnog vervangen worden ivm veiligheid en wetgeving? Ik snap dat de banden "vierkant" geworden zijn echter merk ik hier op de snelweg weinig van ;)

Bijgevoegd een foto!

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groeten, Fox.
 

Bijlagen

  • IMG_20220808_153300.jpg
    IMG_20220808_153300.jpg
    151,7 KB · Weergaven: 77
wettelijk gezien heb je nog 0.3mm daarna ben je de spreekwoordelijke lul als ze je controleren.
of het slim is om er mee te blijven rijden, tsja ken er genoeg die hem tot het "canvas" rijden want ze willen hun geld er uit halen...
maar gezien je zegt dat het voor woonwerk verkeer is zal je ook door de regen moeten rijden gok ik?
zolang het weer goed blijft zal het wel los lopen, maar ik zou een afspraak gaan maken met je / een garage om zeker te zijn van een goede band
 
Dankjulliewel voor de reacties, vervangen is dus de enige optie! @picaroon dit is inderdaad een bt45 band. Een hardere band zou inderdaad beter zijn voor mijn situatie. Weet jij (of iemand) een band die beter geschikt is? Het blijkt namelijk een lastige maat te zijn (130/70-18).
 
't is inderdaad een lastige maat, reden dat ik destijds (is al weer 15 jaar geleden) de 18" velg vervangen heb door een 17" exemplaar en daardoor een ruimere keuze had in banden.
De BT45 is geen slechte band, voldoende grip zowel droog als nat maar heeft natuurlijk zo zijn grenzen. De Michelin Macadam is een hardere band, maar persoonlijk zou ik die links laten liggen tenzij je een deathwish hebt.
 
BT45 weer monteren, in jouw geval nu de nieuwere BT46. Prima band... het zijn gewoon racebanden.
Deze band kan nog lang mee! Een nieuwe stuurt veel fijner, dat zeker, en voor aquaplaning hoef je niet bang te zijn. Als deze band je in de steek laat doet een nieuwe dat ook...
 
Ik vond ook dat de bridgestone op mijn motor (te) snel kaal was.
Bij de banden wissel heb ik er achter een metzeler op laten leggen. (Type zou ik even moeten kijken)
Qua grip top!
Hij ligt er inmiddels +- 5000 km onder en hij lijkt het qua slijtage beter te doen als de Bridgestone bt45
 
Ik heb jaren met Avon Roadrunner AM20 gereden. Geen middengroef en gaan lang mee. Economisch goede banden. Maar de grip in kou en nattigheid is minder. Een ander alternatief zijn enduro banden. Die worden ook vierkant maar hebben veel meer millimeters.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan