Achterband vervangen Yamaha xt 660 z (tubeless velg?)

spiedie

Rookie
2 feb 2010
7
0
Montfoort
Mensen,

Sinds kort weer op een xt 660 z. Nu beter voorbereiden op bandenlekkage. Bij vorige xt nooit lek gereden en ook nooit spullen bij me om te plakken/vervangen
Dus voorband eraf gehaald en er weer omgelegd. Ging prima. Achterband eruit en bandje van de velg proberen te krijgen. Ging niet met de hak van mijn laars. Proberen met bandafnemer ertussen, geen ruimte! Dan maar weer met de bandafdrukker waar ik voorheen tubeless banden mee verving. Ging ook nog niet vanzelf. Afwasmiddel ertussen gesopt en toen na diverse keren duwen ging de band los. Met bandafnemers band over de velg halen ging ook niet echt makkelijk. Kijkend naar de velg zag ik dat er op het vlakke gedeelte een rand zat. Leek dus op een TUBELESS velg ?!?!?!
Band er weer omgelegd. Lucht erin en ja hoor......2 x PLOP....dus toch een tubeless velg!!!!
Vind ik vreemd, immers er wordt standaard een binnenband gemonteerd dan is een tubeless velg niet direct nodig. Voor is namelijk tubetype velg.
Vraag aan jullie is hoe gaan jullie daarmee om? Voorvelg is dus niet tubeless hoewel er wel een tubeless band omzat (met binnenband uiteraard)
Banden om beide wielen zijn Heidenau Scout 90/90/21 en 130/80/17.
Zal proberen een foto van de velg bij te voegen. Je ziet duidelijk een opstaande rand op het vlakke gedeelte.
Iemand trouwens ervaring met middel dat je in een tubeless band giet zodat bij schroef of spijker in de band band niet leeg loopt op den duur.
Zelf gebruikte ik altijd een prop in de tubeless band en reed de band helemaal op met normaal gebruik. Dus niet max. 80 km/uur en band direct vervangen.
Aangeraden worden het vulmiddel wat je in de band kan gieten niet in een binnenband te gebruiken. Vandaar mijn vraag om ervaringen.
Weet iemand ook of tubetype banden in principe soepeler zijn dat tubeless banden?
Dank vast voor jullie reacties!!
Groet
Achtervelg xt 660 z .jpeg

Wim.
 
Terug
Bovenaan Onderaan