Achterband vind het allemaal wel best, advies gevraagd

Achterband vervangen?

  • Mwoah....

  • Hmja....

  • BEN JE GEK GEWORDEN TUURLIJK VERVANGEN DE DOOD LIGT OP DE LOER

  • Gewoon zo nu en dan oppompen en gewoon door rijden, boeiend

  • Je hebt het duidelijk het intellect van een snijboon, verkoop je bike en delete je account

  • Pfffffff


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Mijne Damen en Heren :)

In april nieuwe banden onder mijn bike laten zetten, al die maanden niet veel gereden en vorige week ondekte ik dat mijn achterband 1 bar verloren had in al die tijd. Ik heb hem terug opgepompt naar 2.9 bar. Twee dagen geleden kreeg ik een waarschuwingslampje dat de druk in mijn achterband niet fantastisch was, namelijk 2.3 bar, en 1 dag later nog maar 2 bar. B|

De vraag aan alle fanaten, experts, clowns, techneuten, ambitieuzen, beginners, veteranen en tourfanaten hier: wat moet ik hiermee? Mijn achterband die zgan is, verliest ongeveer 0.2 bar per dag. :/

Hier de situatie: Ik kan niet effe terug naar de winkel waar ze de banden er onder hebben gegooid, dat is inmiddels namelijk 2000 kilometer verderop omdat ik aan het touren ben in de Balkan.

Dus, wat moet Joris doen, graag even voten!
 
Ik zou eerst willen weten waar het lek zit en wat voor lek het is. Loopvlak, wang, ventiel... En dan zou ik ermee naar de motorzaak/bandenboer gaan voor advies.
 
Ik zou er anti lek middel in doen, en de eerstvolgende mogelijkheid lekker de band laten vervangen.

Zeker aangezien ik het idee hebt dat je nog onderweg ben naar de Balkan landen, dus je moet nog een stukje.
 
Ik denk bij een Balkan-bandenboer aankloppen, die fixt je band gewoon.







Ofwel gratis, danwel voor €7500.


:+
 
Lijkt mij dat het ventiel lek is.
Zoals Bunny al zei, even een sopje maken en kijken waar het lekt.
Niet altijd wordt het ventiel vervangen wanneer er een nieuwe band op komt.
 
Is zo'n flesje antilek-spul niet een tijdelijke fix waarmee je ook je band afschrijft zoals bij auto's?
 
Band op druk brengen en even inspuiten met een plantenspuit die je vult met zeepsop. Grote kans dat het je ventiel is dat lekt of ergens langs je velg omdat er misschien wat vuil tussen band en velg zit.
 
mocht dat nou niet lukken, kan je het altijd even op je uitlaat smelten en in de compressor laten lopen.dan de band daarmee oppompen en klaar is kareltje!

Ik zat zelf meer te denken aan een USB compressor, heb mijn powerbank hier in het hotel al opgeladen })
 
mocht dat nou niet lukken, kan je het altijd even op je uitlaat smelten en in de compressor laten lopen.dan de band daarmee oppompen en klaar is kareltje!
Wat een trage manier. Je boort gewoon een groot gat in de zijkant van de band, dan kun je het met een slagroomspuit zo naar binnen persen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan