Achterband XV 750

Stannenz

Rookie
7 apr 2017
15
0
Hallo,

Ik heb de een XV 750 waarbij de huidige achterband tegen de achterbrug heeft aangeschuurd. Ik heb de motor destijds zo gekocht. Als ik kijk naar bandenmaten voor de XV750 zat kwa bandenmaat wel de juiste gemonteerd. Weet iemand of mijn achterwiel misschien niet goed gemonteerd heeft gezeten? Of heeft iemand voor mij een voobeeld van een band/merk die wel zou moeten passen.

Alvast bedankt!

Stan
 

Bijlagen

  • IMG_20170425_194531.jpg
    IMG_20170425_194531.jpg
    248,5 KB · Weergaven: 37
  • Achterwiel.png
    Achterwiel.png
    525,7 KB · Weergaven: 33
  • Achterwiel 2.jpg
    Achterwiel 2.jpg
    211,6 KB · Weergaven: 38
Nop blijkbaar een ander wiel wat er in zit volgens wat er over te vinden is zou er een 140/90 x 15 moeten zijn maar er zit nu een 16 " wiel in .
Klopt dat wel voor deze motor

Oeps blijkbaar zijn er meerder modellen van de VX 750 de rest is 130/90 x 16
 
Laatst bewerkt:
Er hoort inderdaad een 130/90-16 op. Meet de breedte van de band eens op, dat kan verschillen met wat er op staat. Of er is iets krom of scheef, of lager kapot.
 
Er hoort inderdaad een 130/90-16 op. Meet de breedte van de band eens op, dat kan verschillen met wat er op staat. Of er is iets krom of scheef, of lager kapot.
Of er ontbreekt ergens een ring of afstandsbus op de as. Zit het wiel exact in het midden, in lijn met het voorwiel?
 
Laatst bewerkt:
Wiel lijkt wel heel erg naar links in de brug te staan. Volgens mij hoort hij inderdaad niet helemaal in het midden te staan, maar dit lijkt wel overdreven links. Misschien dat eens meten, en iemand vragen die het op een andere XV ook kan meten. Ik heb een 920 staan, maar denk niet dat dat hetzelfde is.
 
Wiel lijkt wel heel erg naar links in de brug te staan. Volgens mij hoort hij inderdaad niet helemaal in het midden te staan, maar dit lijkt wel overdreven links. Misschien dat eens meten, en iemand vragen die het op een andere XV ook kan meten. Ik heb een 920 staan, maar denk niet dat dat hetzelfde is.
Die 750 is een cardanfiets, ik heb een xs750 en de achtervork daarvan is ook niet symmetrisch.
 
Wiel zat niet in het midden (zie foto, hoort denk ik ook niet in het midden van de achterbrug, zat wel in het midden van de motor), motor ligt ondertussen uit elkaar. Geen idee of ringen/bussen verkeerd zaten of ontbraken. Het is een cardan as, kan niet heel veel hebben om het verkeerd te doen lijkt mij.

Ik zal de oude achterband een opmeten.
 
Wiel zat niet in het midden (zie foto, hoort denk ik ook niet in het midden van de achterbrug, zat wel in het midden van de motor), motor ligt ondertussen uit elkaar. Geen idee of ringen/bussen verkeerd zaten of ontbraken. Het is een cardan as, kan niet heel veel hebben om het verkeerd te doen lijkt mij.

Ik zal de oude achterband een opmeten.
Precies, dat past maar op een manier, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan