Achterband Yamaha YZF 600 R ThunderCat

whmeeske

Rookie
22 apr 2003
18
0
Spijkenisse
Afgelopen weekend een mooi motorweekend met collega's in de Pfalz meegemaakt.
Alleen de weg terug naar huis verliep iets minder. Net voorbij Eindhoven ineens een lekke achterband, er had een schroef o.i.d. in gezeten die er weer uit gegaan was. De ANWB was zo vriendelijk om er snel een prop in te zetten en toen kon ik doorrijden richting Rotterdam, maar dan alleen met een gangetje van maximaal 90 km/u...

Nu ga ik dus mijn achterband laten vervangen bij Sabra. Daarom wil ik even de meningen peilen.
Nu zit er een Dunlop D207 onder en ik zit erover te denken om een Bridgestone BT-020 te nemen.

Wat is een goede keuze?
 
Afgelopen weekend een mooi motorweekend met collega's in de Pfalz meegemaakt.
Alleen de weg terug naar huis verliep iets minder. Net voorbij Eindhoven ineens een lekke achterband, er had een schroef o.i.d. in gezeten die er weer uit gegaan was. De ANWB was zo vriendelijk om er snel een prop in te zetten en toen kon ik doorrijden richting Rotterdam, maar dan alleen met een gangetje van maximaal 90 km/u...

Nu ga ik dus mijn achterband laten vervangen bij Sabra. Daarom wil ik even de meningen peilen.
Nu zit er een Dunlop D207 onder en ik zit erover te denken om een Bridgestone BT-020 te nemen.

Wat is een goede keuze?

Pirelli diablo :P

[spammodus]
Donderse Poezen 5
www.thundercat.nl
[/spammodus]

ff serieus: een en ander hangt af wat jouw rijstijl is, # km's die je maakt en hoeveel je wilt uitgeven.

Er zijn veel mensen die zweren bij een bt010/bt020 combo, maar IK ben erg tevreden met de diablo's. Achterband ging bij mij ook 10.000 km mee, en de band geeft zeer veel vertrouwen, ook in de regen. Is wel iets duurder dan de BT, maar geeft mij meer voldoening.
Enne kijk echt eens op die links, kan je echt veel info vinden, cker op het forum van tc.nl

 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een thundercat gehad en heb daar ± 35.000 km mee gereden. Op de Cat reed ik vaak kleine stukjes sportief (effe knallen) en daarnaast ook lange ritten (o.a. Alpen en Dolemieten).

Ik heb alleen met Dunlopbanden op de Cat gereden. De originele D204 en de opvolger D207 hadden een hele goede grip maar waren na ±7000km helemaal op.

Daarna heb ik met D205 Sportmax Touring (nu D220?) gereden. Deze band heeft voldoende grip (klaverblad stepje aan de grond) en is veel slijtvaster. De D205 ging bij mij ± 11.000 km mee. Bij lage temperaturen en nat weer leek de D205 zelfs meer grip te bieden dan de zachtere banden.

Ik rij nu op mijn Falco met BT010 banden (zaten er al op). Mijn achterband is aan vervanging toe en er komt een BT020 achterband op. BT omdat mijn BT voorband nog lang niet versleten is en ik geen totaal verschillende banden voor en achter wil hebben, 020 omdat deze slijtvaster is en (zoals ik hier op het forum heb gelezen) voldoende grip biedt.

Als je nog een niet geheel versleten D 207 voorband hebt ga dan voor de D205 (of opvolger).
 
Terug
Bovenaan Onderaan