Achterband zelf wisselen?

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Mijn achterband was na 60 km al lek door een schroef.Aangezien ik bij motoport uithoorn voor de deur stond toen het gebeurde (toeval :? }) ) en ook omdat ik een week later op vakantie ging heb ik er een nieuwe om laten leggen , en de lekke mee naar huis genomen.Nu is deze echter gerepareerd (geen prop , geen parapluutje , weet alleen ook niet hoe het nou precies is gedaan :z ) en kan deze er weer om als de huidige versleten is.
Kan dit zelf gedaan worden , of is daar de hulp van de dealer echt nodig?
En daarbij dus: wat kost het alleen omleggen als je met de velg los komt aanzetten?
Of heeft er iemand nog een achtervelg van een zxr over :? :]
Huidige achterband zit op bijna 4000 km , en het einde is alweer in zicht.Ik vind dit ook wel erg weinig..... :(
 
Als daarbij nog de woorden honda en cbr 600 bij zouden kunnen :P
Martijn-s , was er een reden voor dat ze dat gratis deden?
Tis mij ondertussen wel duidelijk dat dit typisch een werkje is voor de dealerd ;)

Ik kom er al jaren. Misschien was dat de reden. Ben gewoon een charismatisch, symphatiek, aardig, vrolijk en enthousiaste persoon. :P :+

ohja, Honda CBR 600 :)
 
Laatst bewerkt:
Als ze een plu'tje in je band zetten, moet deze band VOORDAT alle lijm, en de innersealer helemaal droog is, gemonteerd zijn, en op spanning staan!
Dit is bij jouw band dus niet gebeurd, wat de consequenties hiervan zijn weet ik niet, doch dat het NIET volgens de richtlijnen gemonteerd is weet ik hierbij wel.

Paul.
 
Als ze een plu'tje in je band zetten, moet deze band VOORDAT alle lijm, en de innersealer helemaal droog is, gemonteerd zijn, en op spanning staan!
Dit is bij jouw band dus niet gebeurd, wat de consequenties hiervan zijn weet ik niet, doch dat het NIET volgens de richtlijnen gemonteerd is weet ik hierbij wel.

Paul.

Wat kost dat normaal gesproken??
Kheb nu nog een BT012 met een spijker onder mijn Mille zitten... ;(
 
balanseren is ook geen probleem, je neemt 2 bokjes waar je een stang over kunt leggen. stang door de velg en de velg ronddraaien. ff kijken waar het zwaarste punt ligt. markeren. lood aan andere kant plakken en hety weer proberen.


zou je voor die stang je wielas niet gebruiken :)

maar volgens mij kun je er beter wat voor betalen.

a: met bandelichters beschadigd je velg makkelijk.
b: bandjes gaan er nog niet zo gemakkelijk op en af.
c: balanceren gaat met machien veel beter.
d: koffie drinken en ouwehoeren bij de bandeboer of dealer heeft ook wel wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan