achterband

magnamen

MF'er
4 dec 2010
59
0
hallo ik ben in het bezit van een honda cbr 1000f een sc21 1988
en er moet een nieuwe achterband op
er zit op deze motor standaard 140/ 17 op
kan er ook een breder op
ik weet dat er op de sc24 vanaf 1989 170 op ligt
wie weet dit zo

gr leo
 
Nee. Als je er al een dikkere band op zou kunnen frotten, gaat ie veel te bol staan, waardoor je juist minder rubber op de weg krijgt. Daarnaast gaat je fiets er veel slechter van sturen.

Wil je er een dikkere achterband op zetten, dan zul je een geschikte velg (volgens mij 5,5) moeten gebruiken en de handel aanpassen.
 
Nee. Als je er al een dikkere band op zou kunnen frotten, gaat ie veel te bol staan, waardoor je juist minder rubber op de weg krijgt. Daarnaast gaat je fiets er veel slechter van sturen.

Wil je er een dikkere achterband op zetten, dan zul je een geschikte velg (volgens mij 5,5) moeten gebruiken en de handel aanpassen.

hoe komt het dat ik dan een 190 zonder problemen op men 180 velg kreeg op men buell en nooit last heb gehad van slechter sturen
 
Laatst bewerkt:
ja de sc 21 heeft een smaller velg als de sc 24
 
Laatst bewerkt:
hoe komt het dat ik dan een 190 zonder problemen op men 180 velg kreeg op men buell en nooit last heb gehad van slechter sturen


Omdat er maar 1 cm verschil tussen een 180 en een 190 band zit.
Van een 140 band naar een 170 band is dus nogal een grote stap.
 
is het niet mogelijk om er een andere brug + wiel in te frotten ? 140 is zo`n iel bandje voor zo`n fiets.
 
Moet ie nou goed ogen of goed rijden ???
Het gaat niet om de breedte, het gaat om wat je er mee kan of doet.
Alles is passend te maken, maar of het er beter van wordt ????
 
dat vraagt hij toch niet, hij vraagt kan er een bredere band op
mijn antwoord is ja, zolang je maar 1cm groter gaat


Jij snapt het ook wel hé. :')
Ik reageer op jouw post waarom jij met een 190 band geen verschil merkte.
hoe komt het dat ik dan een 190 zonder problemen op men 180 velg kreeg op men buell en nooit last heb gehad van slechter sturen

Zie hier nergens een antwoord staan waaruit blijkt dat jij zei, ja zolang je maar 1 cm groter gaat......

:W
 
Jij snapt het ook wel hé. :')
Ik reageer op jouw post waarom jij met een 190 band geen verschil merkte.Zie hier nergens een antwoord staan waaruit blijkt dat jij zei, ja zolang je maar 1 cm groter gaat......

:W

wahaha grapjas :')

een 150 zou moeten lukken, groter gaat niet meer op de velg passen

150 is 1cm breder dan 140 en daarna zeg ik dat nog groter niet meer op de velg zal passen
 
Laatst bewerkt:
De sc 21 heeft een 3.50 velg. Ik heb dezelfde velgmaat onder mijn VFR liggen. Met een 150 band stuurt deze nog goed en heb je meteen de kleinste maat te pakken, waarin nog moderne banden zijn te krijgen. Bredere banden passen niet op die velg. Het is inderdaad een iel bandje onder zo'n grote en relatief zware motor. Overigens zijn sommige van de 140 banden breder dan aangegeven, ik heb ooit een 140 band opgemeten, die in werkelijkheid 150 breed was.
 
De SC24 heeft een 5.5 inch brede velg die zonder noemenswaardige problemen te monteren is, alleen de remverankering en de vulbussen op de as moeten iets aangepast worden. Dan kan er zelfs een 180er onder als je dat wilt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan