Achterband

gewoon een wereld band...duur, maar zeker goed...kan er in de bocht makkelijk 140 pk opzetten en die band geeft geen krimp....

grapjas...

dan ben jij van wereldnivo, als jij je volle vermogen in een bocht er op los laat...

als je dus een bocht uit accelereert...ja dan ga je vol op het gas...
en bij 9500tpm geeft die van mij 140 pk af....
en ja het kan....

let wel...je bandje moet wel een beetje op temp zijn....anders glijdt ie een beetje...
 
Mijn achterband (op een fazer 600) was een Dunlop D207 sportmax was binnen 8.000 km op. Heb er net achter een BT020 en voor een BT010 onder laten leggen en deze bevallen uitstekend en schijnen langer mee te gaan dan de D207 (dual compound banden).

De BT010 is echt een plakbandje en is leuk voor het circuit maar voor het dagelijkse (legale) scheurwerk schijnt de BT020 meer dan voldoende te zijn.
 
Wat is Macadam voor een band? Heb ik nu nog achter zitten. Draaide net even een scherp bochtje en toen schoof toch mijn achterband een eind op. Schrok eigenlijk niet eens dus dat viel weer mee :) .
 
Macadam is de toerband van Michelin volgens mij. Zeg maar de BT45/020 van Michelin :)

Met de TOMS cursus reden alle instructeurs trouwens op Metzeler Rennsports geloof ik :)
 
Macadams staan niet echt goed bekend om de grip in bochten. Ze gaan misschien wel lang mee, maar dat is wat minder van belang als je motor in de vangrail ligt.
 
Even wat ervaringen, ik heb 30000 km met mijn zx6je gereden.
De dunlops D204 (mijn brommer is van 98) waren goed. (4000 km met een achterband en 8000 met de voorband)
Daarna heb ik met Pirelli Dragon Evo\'s gereden. Mmm, was ik niet kapot van. Hadden weinig grip, of was het dat ik beter ga rijden. Ging wel langer mee 6000 km voor een achterband. Voor heb ik niet afgewacht.
Nu heb ik BT 010, veel grip, maar die zullen een kort leven hebben vrees ik. 120/70 voor (is hoger zou iets beter sturen) en 170/60 achter (180/55 kan ook) maar iets smaller en zou iets beter sturen.
 
Heb nu 2 Dunlop Sportmax\'s eronder, ben benieuwd hoe dat rijdt in vergelijking met mijn vorige Bridgestones, heb er pas 10 km op gereden dus kan nog niet goed vergelijken.
 
Hmm, verschil tussen Sportmax en BT010 is dat BT010 ronder is, dus dat je fiets wendbaarder wordt...de Dunlop is het alsof je band 4kant is gereden...hij wil een bocht niet in, en opeens heb je het gevoel alsof ie omvalt...enne, hoe krijg je dat voormekaar? 6000 met Pirelli\'s?
Ik heb onder mijn ZX-9R een keer pirelli\'s late zette omdat Bridgestone toen moeilijkhede had met leveren, Voor een Dragon Evo Corsa en achter een normale dragon evo...allebei in 3000 km helemaal op :(
ps. de corsa is nog zachter...
 
Terug
Bovenaan Onderaan