achterbandje SC 250

Maxis heeft ze dus ook, want die zitten er bij mij standaard onder.

Ching cheng heeft hem ook. Is een band uit thailand. Heb die toevallig onder mijn caravan liggen.
Daar zijn ze goed omdat het banden zijn in de lichte truck klasse.
Onder een scooter weet ik er niks over.

Gr Fred
 
De SAVA band zat er standaard bij mij onder. Helaas was deze na 7000 km al volledig versleten! slecht bandje dus!

Hoe presteert de Maxxis het ???
 
Moet zeggen dat deze het niet slecht doet. Als ze weg zijn en er is nog niks anders dan gaan ze er weer onder.

In de regen is het geen probleem. Hij "dweilt" niet dan en heb niet het gevoel dat ik gevaarlijk bezig ben dan. Zowel voor als achter geen probleem.
Ook op droog voelen ze goed aan.
Slijtage is niet veel. Hij ziet er na 3000km nog uit als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Heb nu ook maxxis, ff rustig aa nhet inrijde, maar zien er mooi uit !!, Fred ik snap niet dat jij maxxis banden standaard erop heb. Vanaf fabriek worden de SAVA banden geleverd
 
Heb nu ook maxxis, ff rustig aa nhet inrijde, maar zien er mooi uit !!, Fred ik snap niet dat jij maxxis banden standaard erop heb. Vanaf fabriek worden de SAVA banden geleverd


Kan er niks aan doen. Ze zitten er hier toch echt standaardt onder. :Y

Vind het een goede band. Ziet er idd ook goed uit vwb het uiterlijk van het profiel.

Ik begrijp hier uit dat die Sava's er al onder uit zijn bij jouw.

Gr Fred
 
Laatst bewerkt:
Fred ik snap niet dat jij maxxis banden standaard erop heb. Vanaf fabriek worden de SAVA banden geleverd

Ik heb er ook standaard Maxxis banden onder.
Worden zeker onder de snelle uitvoering gemonteerd ;)
 
Over snel gesproken; bij plus minus 136 km per uur op mijn teller gaat hij inhoude (als ik een tunnel inrijd)
 
Dat komt door het vacuum tegendruk van laag vliegende krachten en communicerende vaten, in de tunnel. Dit is speciaal gemaakt dat u niet te hard gaat. De 300ie heeft dit niet want die is gemaakt om snel te rijden (humor, excuus ik kon mezelf even niet bedwingen ). _O- :]

serieus,
wat zegt u dealer over het inhouden?
 
Laatst bewerkt:
Als nieuwe eigenaar van een SC250 lees ik de input over de banden. Ik heb meteen gekeken en ik heb er ook SAVA opzitten. Wat gegoogled en inderdaad lijkt de maat van de achterband 80 niet veel voor te komen. Ik dacht Perelli zal die toch wel hebben maa :? r nee dus ? Ik ben niet blij met die constatering. Aan de andere kant de nieuwe cube 300 heeft meen ik dezelfde banden dus zou je mogen verwachten dat als er al meerdere scoots met deze maat rondrijden hierop zal worden ingespeeld. Donderdag bij de 1000 km beurt zal ik bij mijn dealer vragen wat voor band ze gebruiken om te vervangen. Over 4 maanden denk ik 8.000 km te hebben gereden. Ik zit hoofdzakelijk op de snelweg en dat zou minder slijtage moeten geven. Ben nu toch heel benieuwd hoe de banden het houden.
 
Fred:
Klopt, 147km/h was mijn max met de SC250 en had nog wel klein beetje over.
Hang flink aan het gas en heb of beter had, nog nooit wat gemerkt over toerental begrenzer in de 250.

Andere lezers:
ergens in de inmiddels Vele topics over de SC250 staat een Alternatieve maatvoering van en makkelijker verkrijgbaar bandje.
Ik maak er geen 'big' probleem van.
 
Ik vind het wel raar dat de mijne in toerenbegrensd is! Jullie hadden ook andere banden, zou het kunnen zijn dat die van jullie van een andere productielijn komen ?
Want bij de 136 gaat hij gewoon haperen, netals je met de auto volgas in zijn 2 rijdt en hij niet verder gaat, en ook dus inhoudt.
 
Laatst ook met een maat van me geredeen met een Ninja 636, bij hem ging ik op zijn digitale teller 150, terwijl ik op mijn teller 136 ga. Zou dus ook afwijking van mijn teller kunnen zijn ?
 
Dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Mss ff met een tom tom of zo erbij rijden om te vergelijken.
Die teller van mij wijkt ong. 4 km af.
130 is dus 126 in werkelijkheid.
 
Onder mijn 200 had ik ook de Maxism en nuonder de 300 weer, en ben erg tevreden over de band. Die gaan er weer onder als ze op zijn.
 
Andere mensen die merken dat hun SC 250, bij een bepaalde maximum snelheid gaat inhouden alsje bijv volgas de tunnel inrijdt?
 
Net ff gekeken wat er bij mij (SC 250 BJ 2008)onder zit, Maxxis dus,ik denk dat je gewoon via Aprilia.nl ff wat dealers moet bellen,hoor je snel genoeg wat ze kosten!!
 
Navraag gedaan bij mijn dealer welke band eronder kan bij vervanging. Het antwoord: Michelin.
In ieder geval is het prettig te weten dat er toch meer keuze is dan sava.
 
Skyjaquar ik heb helaas niet doorgevraagd naar het type omdat hij niet bij de bali/computer stond maar klonk erg overtuigend. Ik heb wel een folder van Michelin meegenomen waarin overigens de maat van de VOORband staat maar niet de maat ACHTERband waar blijkbaar het probleem zit. Ik moet het dus doen met het dit antwoord
 
Er zijn wel veel voorbanden idd beschikbaar. Maar de achterband zult gij niet indie maat vinden;) Alleen Sava en Maxxis, meer keuze heb je niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan