achterbandje SC 250

degrees

Die hard MF'er
13 nov 2007
330
0
Ik heb nog geen ervaringen kunnen delen omtrent de banden van de SC 250. De achterband van de sportcity heeft de volgende afmeting: 130/80/15. Wie weet waar ik een goedkoop bandje kan halen met deze afmetingen?
 
Ik ben er al achter dat die maat een probleem geeft.
Er zijn nog niet veel toko's die deze maat hebben.

Kan je zelf niet aan adressen helpen maar er zijn hier zeker wel mensen die dat wel kunnen.
Tegen de tijd dat de mijne op is zal het wel beter zijn.

Gr Fred
 
gaat snel hoor, ik zit nu op 6500 km, en hij zit tege de indicator aan. Ik neem datjem dan moet vervangen?
 
Ik heb er nu de standaard sava banden onder, ik vind ze met regen niet echt super veel grip geven.
Wat zijn jullie bevindingen met deze banden?
 
Ik heb er nu de standaard sava banden onder, ik vind ze met regen niet echt super veel grip geven.
Wat zijn jullie bevindingen met deze banden?

Das raar. Hier heb ik er standaard Maxis onder.
Vind ze niet slecht. Ook niet in de regen. :]
 
90 euro per set, of 90 euro per stuk is een aanzienlijk verschil idd
 
Ik zie dat er bij het achterwiel een pin door de as heen zit. Wie weet hoe ik het makkelijkst mijn achterwiel kan demonteren?

Eerst de pin eruit, en dan de bout losdraaien?
 
ik zie er idd geen bij staan, Fred waar heb jij die Maxis gekocht, en wat heb jij ervoor betaald?
 
Wie heeft er eravaring met het achterwile los halen? moet de uitlaatdemper er dan af? of kan het zo
 
ik zie er idd geen bij staan, Fred waar heb jij die Maxis gekocht, en wat heb jij ervoor betaald?

Zijn de eerste banden nog. Pas 3000km mee gereden nu.

Weet wel dat de dealer zei dat hij ze ook kan leveren.
Zal natuurlijk wel niet goedkoop zijn dan.
Ik verwacht dat er zeker nog wel meer komen die de maten van een sc dadelijk hebben.
Gr Fred
 
Jammer dan er elke keer een nieuwe topic wordt gestart
want ergens op dit forum in een sub topic over de SC250, stond een alternatief voor de band(en).
De mannen van de SH300, houden alles lekker bij elkaar in 1 topic, dat maakt het duidelijk(er) dat je daar moet wezen voor vragen over de SH300.
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er eravaring met het achterwile los halen? moet de uitlaatdemper er dan af? of kan het zo
Dit is hoe ik het achterwiel van mijn Honda er uit haal, het is natuurlijk geen SportCity...

Eerst de uitlaat eraf.
Daarna heb je een hulpstuk -plankje met opstaand blok- nodig, of je zet het wiel tegen een stoeprand...
Dan het achterwiel op het plankje zoals op de foto, motor op de jiffy. Je kunt nu genoeg moment op de moer uitoefenen om hem los te draaien. Draai nu de moer los, maar er niet af.
Zet de motor op de middenbok en je kunt het wiel er uit halen.

full


Wiel er in gaat in omgekeerde volgorde, het plankje leg je dan met de opstaande kant naar voren.
 
Laatst bewerkt:
thnx!, doe je je moer met een NM meter vastzetten, of gewoon op gevoel?
 
Dit is hoe ik het achterwiel van mijn Honda er uit haal, het is natuurlijk geen SportCity...

Eerst de uitlaat eraf.
Daarna heb je een hulpstuk -plankje met opstaand blok- nodig, of je zet het wiel tegen een stoeprand...
Dan het achterwiel op het plankje zoals op de foto, motor op de jiffy. Je kunt nu genoeg moment op de moer uitoefenen om hem los te draaien. Draai nu de moer los, maar er niet af.
Zet de motor op de middenbok en je kunt het wiel er uit halen.

[afbeelding]

Wiel er in gaat in omgekeerde volgorde, het plankje leg je dan met de opstaande kant naar voren.

Dan heb ík nog een vraag voor jou!

Mijn eerste Leonardo had een kapot achteriellager Die wilde ik vervangen. Ervaring ermee heb ik niet, maar ik ben niet per sé onhandig dus daar durfde ik nog wel aan te beginnen. Maar wat ik ook probeerde, de achtervelg kreeg ik niet los!!

Bij jou zie ik een asje, met daarop een beugeltje op een lagertje en daarna een moer. Zo zit dat ook ongeveer bij die Leonardo. De moer kreeg ik wel los. Alleen.. hóe krijg ik dat beugeltje-met-lagertje los??? Dát lukte mij dus niet, vandaar dat ik het wiel niet loskreeg..

Hit me ;)

Karl
 
thnx!, doe je je moer met een NM meter vastzetten, of gewoon op gevoel?
Officieel moet het natuurlijk met een momentsleutel... Maar dan moet je ook de juiste momentwaarde weten anders heeft het nog geen nut.

.... Maar wat ik ook probeerde, de achtervelg kreeg ik niet los!!

....De moer kreeg ik wel los. Alleen.. hóe krijg ik dat beugeltje-met-lagertje los???
Bij mijn scooter komt de "beugel" -dat aluminium gietstuk rechts naast het wiel- vanzelf los als de centrale wielmoer los is. Hij schuift dan zo van de as af.

Groot kans dus dat de constructie bij jouw scooter anders is. Zoek en post eens een plaatje van hoe het in elkaar zit, met elkaar komen we er wel uit.

Dat lager zit in het gietstuk geperst, als die "beugel' los is kun je daar goed bij.
 
Dwalen we niet een beetje af hier. :?

Het ging over het feit waar evt een achterband te krijgen was in de maat 130/80/15 voor een SC250.

Ik heb daar ook wel belang bij omdat die er bij mij ook onder zit natuurlijk.

Gr Fred
 
Laatst bewerkt:
Dwalen we niet een beetje af hier. :?

Het ging over het feit waar evt een achterband te krijgen was in de maat 130/80/15 voor een SC250.

Ik heb daar ook wel belang bij omdat die er bij mij ook onder zit natuurlijk.

Gr Fred

Hier bij Easyparts kun je elk onderdeel van de sc 250/300 (en vele andere modellen) verkrijgen en dus ook de bandjes.

http://www.easyparts.nl/choosedrawings/1/3033/blu/0-968-1-m412-m1769-m3033-s3040/Originele_Onderdelen_Aprilia_Sport_City_Cube_E3_250_300_2008.html (EasyParts.nl - Tekeningen Aprilia Sport City Cube 250-300 IE E3 08-12 (APAC/EMEA/NAF)

helaas alleen keuze uit Sava .
Wellicht is er op de Bridgestone of Michelin site meer info te vinden?
 
Na een flink speurtoch over internet lijkt het erop dat er maar twee merken beschikbaar zijn voor de sc.
Ik hoop de andere merken ook binnenkort banden uitbrengen in deze maat. De sava band slijt namelijk bijzonder snel. Ik verwacht dat ik +/- 5000 km met een bandje kan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan