Achterbrug gsxr750 '91 op gsx750 '86?

smeck

Professional idiot
6 jan 2015
8.113
10.772
Rdam
Hi,
ik ben bezig om mn gsx750-es uit '86 wat aan te passen aangezien ik niets standaard kan laten.
De voorkant is al voorzien van een ander front en ook de body is voorzien van een nieuw kleurtje.
11133790_810666172336964_368293222632176629_n_zpsxdtykza4.jpg

Nu wil ik de achterkant ook wat (flink) gaan aanpassen en waar ik me op het moment nog wel een aan erger is het gebrek van grip ivm het smalle achterbandje. Deze kan in de huidige setup niet breder ivm achterbrug en montage van achterrem.

Een vriend van me heeft echter nog een gsx-r750 uit '91 staan die naar de sloop gaat ivm kapotte voorvork en bak.
Ik ben redelijk handig met auto's, maar motoren is nieuw voor me.
Weet iemand in hoeverre het mogelijk is om een achterbrug van de gsx-r op mijn oude motor fiets over te zetten? En indien dit redelijkerwijs mogelijk is, waar moet ik rekening mee houden?
 
Je zit met een paar dingen:
Inbouwmaat in frame waar de brug in komt zal smaller zijn dan de gsxr.
Bredere band zal er op komen dus de ketting zal wat naar buiten moeten,is ook weer beperkt m.b.t.de bovengenoemde frame maat.
Voorste tandwiel zal naar buiten moeten of offset voortandwiel.
Schokker/linkophanging zal anders zijn.
Maar alles is pas te maken! :+
 
Top!
Alles waar bier een vereiste is ben ik fan van!
 
Je kunt er ook voor kiezen alleen het achterwiel van de GSXR in te bouwen. Vergt ook wel wat aanpassingen maar minder dan de complete achterbrug.
 
Probleem is de stang waar de remklauw aan vast zit en aan de andere kant de kettingkast.
Deze hebben nu ±2cm speling tov de band, dus veel breder past niet zonder dat ik dit ook moet gaan aanpassen. Daarnaast weet ik niet hoe breed de as van een GSXR achterwiel is en of dit in de huidige brug past.
 
denk dat k binnenkort maar is wat onderdelen ga "lenen" en test fitten :D

Zoals k al zei, k ben redelijk nieuw in de motor wereld, dus ik ben blij met alle adviezen hier!
 
Oppassen met dat soort achterbruggen, ook ooit zo"n brommer gehad, bleek, nadat k m verkocht had dat de brug achter in t midden, waar hij vast zit aan de motor doorgerot...

Dus pas op, wat je ermee doet!
 
heb em al x helemaal nagelopen en nergens roest gevonden, zelfs de vliegenroest was minimaal
 
Ik heb een achterbrug van een Bandit 1200 in mijn GS1000, met een beetje creativiteit kom je een heel eind.
Als het scharnierpunt van de brug niet breder is dan je frame wordt het een stuk makkelijker.

Een advies, gebruik dit om de tandwielen uit te lijnen, ding op je voortandwiel houden, en dan achter tandwiel meten/uitlijnen.
Zo ver ik weet is dit de enige manier om het goed op te meten.

Achterwiel uitlijnen lukt nog wel met een stel rechte latten, de latten kun je ook mooi met dat apparaatje controleren of ze ook mooi recht zijn ;)
 
Als je er een breder achterwiel in wilt bouwen moet je zeer waarschijnlijk ook een off set voor tandwiel gebruiken.

Edit; zag dat JerryT me al voor was.
 
Laatst bewerkt:
ga volgende week de gsxr ophalen en uit elkaar trekken.
Zal wel een verslag bijhouden van of het mogelijk is...samen met een berg gekloot omdat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben :9
 
Laatst bewerkt:
Leuk projectje word dit,komt vast wel goed met de hulp hier. Even over de gsxr,zitten de carburateurs er nog op,en zo ja,wil je er vanaf? Mijn Bol heeft de gebruikelijke carburatie problemen,en ik meen ergens gelezen te hebben,dat die van een gsx er met niet teveel moeite oppassen. Mijn mail adres staat in mijn profiel,anders hoor ik het hier wel. Veel succes in ieder geval, Groet,Coert.
 
Ja,dat zag ik daarnet bij onderdelen te koop,haha.Geeft niet,ik hou me aanbevolen,maar de eersten gaan voor. In ieder geval veel succes met je gsx,ik heb er vroeger ook 1 gehad,een rood/zwarte, een ES,net als die van jou. Wel wat langer geleden hoor. Fijne fietsen. Groet,Coert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan