achterbrug naaldlagers en poedercoaten???

larsz

Die hard MF'er
22 jul 2008
390
0
nijmegen
goeiemorgen iedereen!

ik ben nu bezig met me oldtimertje, en wil het frame achterbrug enzovoort laten poedercoaten, maar die "naaldlagerkrans" zit in zijn cupje vastgeperst/geslagen in de achterbrug zelf...

zou ik dit bijvoorbeeld dmv een draadeind en 2 grote carrosserie ringen kunnen afdekken? en is dit voldoende? en kunnen de naaldjes zelf ook tegen de misschien agressieve ontvettings middelen? omdat er misschien een zacht metaal omheen zit i.v.m. smering (omdat lagerschalen soms van brons zijn enzo)

ik heb ook al geprobeerd om ze er netjes uit te tikken maar ze zitten erg vast!

avb lars
 
Om de lagers zit iig geen zacht materiaal.
Misschien zit er een afdichting in het lager (dun rubber ringetje;niet te zie van hieraf).
Met 4 passende ringen en desnoods nog een stukje rubber binnenband eronder zou het tocht moeten lukken.
Btw als de ringen te dun zijn dan trek je ze hol waardoor er weer een opening ontstaat. Gebruik dikke ringen of meerdere naturelement.
 
lekker laten zitten, en als ze versleten zijn pas na het coaten vervangen.
ik laat balhoofdlagerschalen ook zitten en vervang ze pas later.
moet je wel wat voorzichtiger zijn met het los tikken.
verder gewoon afdekken zoals je zegt, en alle losse delen eruit (losse naalden?).
en goed ontvetten.
 
nee sorry er zitten geen losse naalden in.. die zitten in een kooi! dan ga ik nou ff opzoek naar 2 ringen en maak ik beide kanten ff goed vlak en dan heb ik er vertrouwen in :) Thnx
 
Ik zou de lagers eruit halen voor het coaten, anders beschadig je de achterbrug alleen maar weer na het coaten, daarna 2 stukjes blik/carrosserieringen met een draadeind erdoor, moeren erop en stralen en coaten maar. Kun je daarna weer 2 nieuwe lagers erin persen zonder de boelen te beschadigen. succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan