Achterbrug ombouwen

Flattracker

Rookie
1 sep 2009
3
0
Hallo,

Ik heb een Honda Hornet (1998) en vind een single swimgarm achterbrug mooier dan wat er nu onder zit. Ik weet dat die van een VFR800 eronder past maar weet iemand wat ik dan allemaal moet ombouwen of is het plug en play??
 
Plug and Play zal het zeker niet zijn. Je zit met de uitlijning van je tandwiel, de aansluiting op je frame die mogelijk aangepast moet worden en nog wat zaken meer.

Zou er alleen aan beginnen als je zelf technisch onderlegt bent of die kennis ergens in je kennissen kring hebt.
 
Geen ervaring met dit soort ombouwen.
Maar ik vermoed dat als je met plug en play bedoelt ik schuif die achterbrug er zo tussen en klaar, dat je dan misschien bedrogen uitkomt.

Zo een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
- Ketting uitlijning.
- Schokdemper aansluiting. (linksysteem ed.)
- Ander achterwiel.

En zo zullen er nog wel meer zaken zijn waar je tegenaan gaat lopen.

Weer te laat zie ook hierboven. :P
 
Het kan zijn dat je mazzel hebt. Ik had een Honda Hawk op het oog, maar omdat dat juist een behoorlijk zware achterbrug is voor zo'n licht fietsje wou ik juist een achterbrug van een Firestorm of CBR 600 erin zetten. En dus die enkelzijdige achterbrug eruit halen.
Ik heb toen eens gegoogeld en vooral in Amerika op forums kom je allerlei inbouwmaten end tegen. Vooral een Firestorm wordt van een VFR achterbrug voorzien of juist een CBR 900/1000 achterbrug met verstevigingsbrug.
Tussen diverse Honda is heel wat uit te wisselen blijkbaar. Maar verdiep je erin op forums in de VS......

Bijv:

 
Laatst bewerkt:
Hij ook niet.

Wimoto in Elst Gld
Custom factory Raamsdonksveer
Bakker Heerhugowaard

Etc etc

Toch was de vraag meer wie er ervaring had met bovenstaande bestaande brug in te bouwen en gok dat er weinig zijn hiero ;)

Als je een kennisje hebt met een draaibank, 1 met een freesbank en 1 die kan lassen dan moet je wel uit het puzzeltje kunnen komen. Plug en play is weinig als je zowel de ketting/tandwielen als de wielen in lijn wil hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan