Achterbrug schoon maken/houden??

Twanho

Rookie
24 dec 2004
1
0
Hoe houd/maak ik de achterbrug van mijn motor het beste schoon.
(de zwarte get is bijna niet te verwijderen)

Ik rijd een Fazer 600.

Wie o wie heeft hier een passend antwoord voor??

Alvast bedankt
 
En als je opperposer ben zoals ik, dan haal je je achterwiel er één keer in de zoveel tijd uit en zet je hem ook nog eens in de was, binnenkant, buitenkant, onderkant.... alles dus.

;)
 
Ik gebruik Dasty van de Wibra. Kost bijna niks, even opspuiten, in laten trekken en afspoelen :)

>> Algemeen
 
in deze tijd pak ik gewoon een doekje en S100 totaal beschermer

haal eerst het zand van je achterbrug enzo met een droge doek..of pak gewoon een stoffer (stoffer en blik ding)

daarna S100 eroverspuite en inwrijve met een doek...het vuil gaat vanzelf op de doek zitte. en je achterbrug is dan weer meteen beschermd :)
 
gebruik voor dit schoonmaakwerk altijd een mix van een beetje terpentine met een klein scheutje motor-olie. Gewoon met de kwast. Schoonmaken rondom voortandwiel en binnenzijde van deksel en binnenzijde kettingbeschermrand gaat hier ook prima mee.
 
wurth industrieclean werkt prima en stinkt niet zo als wasbenzine diezel en dat soort sugesties. gewoon opspuiten en alle vettige troep spoelt er zo van af dan even een doek erover voor de laatste resjes en klaar. kijk wel uit bij lagers want het lost ook lagervet op en dat wil je waarschijnlijk niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan