-rick-
MF veteraan
hee,
na vooral meekijken in dit deel van het forum ben ik begin winter begonnen aan mijn eerste project. Had een Bandit 600, en heb eind seizoen een Gsxr750 1991 erbij gekocht welke er niet uitzag. Wou hiervan de USD, achterbrug, wielen, blok en remmerij overzetten op mijn bandit. Dus mocht iemand nog een GSXR750 frame met kenteken zoeken, pb maar.
Kwam echter hier op MF een andere achterbrug tegen; een GSXR750 K8 burg
Opgehaald, en ben nu even aan het kijken hoe ik deze in de bandit krijg, en hierbij vraag ik jullie hulp.
Toen ik de bruggen naast elkaar hield was al snel duidelijk dat ze niet hetzelfde zijn kwa symmetrie; niet alleen moet de K8 brug wat smaller gemaakt worden, maar een flink stuk zelfs aan een kant (dikke centimeter), en aan de andere kant niks of hier moet zelfs opgevult worden. Hierdoor loopt hij aan de rechterkant wel erg dicht langs mijn rempomp, maar deze breng ik nog een halve cm naar buiten om ruimte te creëren.
Nou was mijn eerste probleem de lagers, maar ik pers het naaldlager zo diep als mogelijk (de lagers lijken namelijk nog iets dieper te kunnen), haal het maximale van de brug af en het laatste stukje van het frame. Dit leek mij een goede oplossing.
Punt twee is de uitlijning. Op onderstaand meesterwerk heb ik uitgebeeld hoe de achterbrug staat tov het frame als ik de schokbrekermontage goed heb zitten (deze zit altijd precies in het midden toch?).
Is het slim om de schokbreker als uitlijnpunt te gebruiken, om dan kleine onnauwkeurigheden bij de achterbrug te herstellen met ringen? Of heeft hier iemand een andere mooie methode om te bepalen hoeveel er per kant af moet?
Alvast bedankt!
MVG Rick
na vooral meekijken in dit deel van het forum ben ik begin winter begonnen aan mijn eerste project. Had een Bandit 600, en heb eind seizoen een Gsxr750 1991 erbij gekocht welke er niet uitzag. Wou hiervan de USD, achterbrug, wielen, blok en remmerij overzetten op mijn bandit. Dus mocht iemand nog een GSXR750 frame met kenteken zoeken, pb maar.
Kwam echter hier op MF een andere achterbrug tegen; een GSXR750 K8 burg
Opgehaald, en ben nu even aan het kijken hoe ik deze in de bandit krijg, en hierbij vraag ik jullie hulp.
Toen ik de bruggen naast elkaar hield was al snel duidelijk dat ze niet hetzelfde zijn kwa symmetrie; niet alleen moet de K8 brug wat smaller gemaakt worden, maar een flink stuk zelfs aan een kant (dikke centimeter), en aan de andere kant niks of hier moet zelfs opgevult worden. Hierdoor loopt hij aan de rechterkant wel erg dicht langs mijn rempomp, maar deze breng ik nog een halve cm naar buiten om ruimte te creëren.
Nou was mijn eerste probleem de lagers, maar ik pers het naaldlager zo diep als mogelijk (de lagers lijken namelijk nog iets dieper te kunnen), haal het maximale van de brug af en het laatste stukje van het frame. Dit leek mij een goede oplossing.
Punt twee is de uitlijning. Op onderstaand meesterwerk heb ik uitgebeeld hoe de achterbrug staat tov het frame als ik de schokbrekermontage goed heb zitten (deze zit altijd precies in het midden toch?).
Is het slim om de schokbreker als uitlijnpunt te gebruiken, om dan kleine onnauwkeurigheden bij de achterbrug te herstellen met ringen? Of heeft hier iemand een andere mooie methode om te bepalen hoeveel er per kant af moet?
Alvast bedankt!
MVG Rick