Achterbrug van 996 plaatsen in een M 900

MaddoG

Rookie
31 okt 2004
9
0
Amersfoort
Hoi Iedereen,

Ik heb een vraagje , heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een enkelarmige achterbrug van een 996 in een Monster 900 van het bouwjaar 1996 !

Zo ja wat moet ik dan eventueel aanpassen de sparing in de achterbrug is namelijk 2,5 cm smaller dan die van mijn MONSTER 900

Groet Marcel
 
Smaller is gemakelijker dan breder, bussen laten draaien om de brug netjes in het midden te houden.

Ik zou wel even goed opmeten of je wielbasis niet teveel zal verschillen, een te korte wielbasis kan je monster wel eens heel nerveus gaan maken.

Ook goed uitkijken of je geen problemen zal ondervinden met het veerophangpunt en afstanden, als dit niet redelijk goed overeenkomt zal je nogal wat moeten gaan aanpassen.

Ik heb geen ervaring met deze motoren en deze brug, dus of het gemakelijk kan of moeilijk is weet ik niet, enkel weet ik dat een brug wisellen niet altijd zo gemakelijk is als het lijkt! ( en dan spreek ik wel uit ervaring.) :W
 
Laatst bewerkt:
ik zou me eerst goed afvragen of de ophanging van de achterbrug op het blok wel sterk genoeg is om de kracht op 1 punt op te gaan vangen in plaats van 2 punten zeker gezien het aluminium is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan