Achterbrug vervangen om bredere band erop te zetten

Cihanccs

Rookie
24 mei 2020
6
0
Hellooo people!

ben nieuw hier en heb me eerste motor gekocht😊 ik heb nu een yamaha fzr 600.. alleen ik wil nu wat aanpassingen gaan doen om hem naar mijn smaak te krijgen.

ik zou graag een bredere achterband erop willen zetten en niet van die extreme maar wat de meeste naked/racers hebben. Alleen zei de vorige eigenaar dat er geen dikke band erop kon vanwege de achterbrug en het band die er al nu onderzit zit niet zoveel ruimte meer.

wie o wie heeft tips?

ik dacht zelf aan een yamaha yzf r6 2004 model achterbrug want die hebben wel Brede achterband?
 
Hoi, leuk plan, al verwacht ik niet dat e.e.a. plug-and-play is, en ook niet dat de motor er heel veel beter van gaat rijden, maar misschien staat er in dit topic informatie waar je iets aan hebt: Klik (R6 achter brug in FZR600)

of anders even hier kijken: klik

Sowieso is het raadzaam om ook de R6 velg over te zetten (i.v.m. passing, en de bredere band), en je zult het frame van de FZR aan moeten passen om plek te maken voor die achter brug. Hoe e.e.a. uitpakt v.w.b. de ketting, het link systeem voor de schokdemper, de achterrem, en b.v. de uitlaat weet ik niet.

Misschien ook even erbij vermelden wat het bouwjaar van jouw FZR is. Daarnaast kun je even op dit forum zoeken naar soortgelijke conversies - want mss zijn er andere achterbruggen te vinden die gemakkelijker pas te maken zijn. FZR wegdoen en een R6 kopen is waarschijnlijk de gemakkelijkste en goedkoopste optie.
 
Laatst bewerkt:
Verkoop de FZR en koop een R6. Dat is het snelste, goedkoopste en gemakkelijkste.
 
Hoi, leuk plan, al verwacht ik niet dat e.e.a. plug-and-play is, en ook niet dat de motor er heel veel beter van gaat rijden, maar misschien staat er in dit topic informatie waar je iets aan hebt: Klik (R6 achter brug in FZR600)

of anders even hier kijken: klik

Sowieso is het raadzaam om ook de R6 velg over te zetten (i.v.m. passing, en de bredere band), en je zult het frame van de FZR aan moeten passen om plek te maken voor die achter brug. Hoe e.e.a. uitpakt v.w.b. de ketting, het link systeem voor de schokdemper, de achterrem, en b.v. de uitlaat weet ik niet.

Misschien ook even erbij vermelden wat het bouwjaar van jouw FZR is. Daarnaast kun je even op dit forum zoeken naar soortgelijke conversies - want mss zijn er andere achterbruggen te vinden die gemakkelijker pas te maken zijn. FZR wegdoen en een R6 kopen is waarschijnlijk de gemakkelijkste en goedkoopste optie.
 
Hee bedankt voor je reactie en goede adviezen!! Het is van bouwjaar “89.. ik had me er al een beetje in verdiept maar las ook dat het uitgelijnd etc moest worden dus was benieuwd maar ik ga zeker die onderwerpen checken! Thanks!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan