Achterbrug VFR 750

FastMike

Die hard MF'er
17 apr 2003
276
0
Doetinchem
Goedenmorgen bikers.

Heeft er iemand ervaring van een achterbrug van een VFR 750 te monteren onder een Fireblade. Zou goed passen etc, maar is het technisch en qua veiligheid ook verantwoord ?

Alle suggesties en/of ideeen zijn welkom.

De reden waarom ik dit zou willen monteren is puur optisch.
 
Maar ik had nog wel 1 vraag.(misschien aan VFR 750 rijders)
Kan dat goed om een 180/55 op de velg te zetten.
Krijg nl steeds meer de indruk dat dit alleen maar kan op
de velg van een VFR 800.
Nee, kan niet. De velg is te smal. De VFR750 van '90-'93 heeft een 5.5" velg (8 spaken), en daar kan een 180 goed op. De '94-'97 heeft een 5" velg (5 spaken), en die is te klein voor een 180. De 800 van '98- hebben allemaal weer een 5.5" velg.

De foto van die blade die in het topic staat is een 800 velg. De foto van de VFR is waarschijnlijk de velg die je hebt. En hieronder zie je mijn velg op mijn '97 VFR die van een '90-'93 donor komt. Heb je alle smaken en types gelijk onder elkaar.

VFR750_Staintune_005.sized.jpg
 
Ik heb de ombouw al meerdere keren gedaan. Een afstandsbus is niet nodig als je de originele VFR stelschroef hebt (die aan de rechterkant door het frame heen gaat). Als je een VFR750 brug monteert, dan kun je beter een VFR800 wiel monteren (ivm de bandenmaat, als je een 190 wil monteren). Een VFR800 brug is anders dan die van een 750. Hierbij moet je de dubbele lagers aan de rechterzijde verwijderen, de brug aan die kant een stuk inkorten en vervolgens het gat uitfresen om de dubbele lagers weer te kunnen monteren. De VFR brug is inderdaad langer. Als je het originele Blade linksysyteem voor de schokbreker gebruikt gaat de achterkant van de Blade omhoog. Ik ben zelf behoorlijk bezig geweest om de wegligging nog acceptabel te krijgen, maar dat kwam achteraf door een kapotte schokbreker! Beste is om meteen een 17" voorwiel te monteren (Blackbird/Firestorm/CBR600F3). Voor de liefhebbers: ik heb nog een 800 brug met 750 wiel met goede Pirelli Dragon (180/55). De klauw heb ik er helaas niet bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan