Achterbrug zwart maken

VTR Jeroen

Street Triple RS, Rx, VFR400R en MT5-je
12 mrt 2002
5.829
2.319
Ik wil de achterbrug van mijn CBR zwart hebben en vraag me af hoe ik dat het beste kan doen.
Wie heeft hier ervaring mee.
Poedercoaten lijkt me de meest logische optie, maar een groot nadeel is dat de lagers eruit moeten en voor zover ik weet het eindresultaat glanzend is. Omdat mijn frame mat is wil ik de achterbrug ook zo hebben.
Hoe zit het met zwart anodiseren of spuiten (duurzaamheid)?

Graag serieuze antwoorden en niet zoiets als : pak een Motip spuitbusje of een Edding :+ :N
 
poedercoaten kan ook mat hoor volgens mij.
Misschien een adresje voor mij? Hoe dik is de laag dan, want ik ken alleen glanspoedercoaten voor hekwerk e.d. maar dat is behoorlijk dik en geeft denk ik snel problemen bij de achteras zoals afknappen van de coating.
 
Powder coatings can be applied over a wide range of thickness. The new Australian Standard, "AS/NZS 4506 - Thermoset powder coatings", will recommend 25 micron minimum for mild interior applications and up to 60 micron minimum for exterior applications. Care must be exercised when quoting minimum thickness because some powder will not give "coverage" below 60 or even 80 micron. "Coverage" is the ability to cover the colour of the metal with the powder. Some of the white colours require about 75 micron to give full "coverage". One of the orange colours must be applied at 80 micron.
 
Misschien een adresje voor mij? Hoe dik is de laag dan, want ik ken alleen glanspoedercoaten voor hekwerk e.d. maar dat is behoorlijk dik en geeft denk ik snel problemen bij de achteras zoals afknappen van de coating.

Ik heb in Breda eens een frame laten doen, niet echt om de hoek voor je. Ik kon de mate van glans zelf aangeven. (zijdeglans bij mij)
 
Ik heb in Breda eens een frame laten doen, niet echt om de hoek voor je. Ik kon de mate van glans zelf aangeven. (zijdeglans bij mij)
Ik kan natuurlijk ook eerst hier in de buurt bij een aantal coaters informeren.
Ik wist niet beter dan dat het altijd zou glanzen, maar heb nog wel het probleem dat de lagers eruit moeten.
Iemand ervaringen met andere methoden om de achterbrug zwart te krijgen, of is dit de enige goede manier?
 
spuiten kan ook natuurlijk, maar ja, een brug krijgt best wat voor zn kiezen aan vuil etc.

Met spuiten kun je wel beter de framekleur benaderen denk ik.

Ik denk dat ik D2 of Noverox op kaal ijzer zou zetten (gaat wittig erop en werkt op ijzer matzwart uit, chemisch).
Voordeel: kan altijd met hetzelfde spul worden bijgestipt, wel schoon afvegen maar niet schuren.
Is eigenlijk vooral roestbestrijder.
Niet goedkoop.
 
Ik denk dat ik D2 of Noverox op kaal ijzer zou zetten (gaat wittig erop en werkt op ijzer matzwart uit, chemisch).
Voordeel: kan altijd met hetzelfde spul worden bijgestipt, wel schoon afvegen maar niet schuren.
Is eigenlijk vooral roestbestrijder.
Niet goedkoop.
Sorry, maar ik heb een CBR1000RR 2004 met een aluminium achterbrug, en dit moet superstrak worden en niet met antiroestmiddeltjes :N .
 
powdercoaten! kan ook mat, heb ik zelf ook gedaan.

heb zelf de lagers gewoon laten zitten.
ff de lagers goed vetvrij maken (met benzine oid), de boel goed afdekken met houten plaatjes of een oude as oid, stralen, coaten en bakken maar, de boel weer goed invetten! werkte bij mij prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan